FÓRUM PGweb


[Téma] gevleron vs sky tex

gevleron vs sky tex
Autor: ozonebuzz (+0) (-0) | Zasláno: 04.12.2015 * 14:28

ahojte piloti, potrebujem poradit

pred rokom som si kupil moje prve kridlo ozone buzz M 2005, takmer cely rok som ho dral,prvý polrok starty, sulacky po zemi, mraz, sneh, spina, mokrina, :) dal som mu poriadne zabrat, no proste nic co by mu prospievalo :) pred mesiacom som ho poslal na kontrolu a vysledok bol v hornom potahu GEVLENOR porozita nad 200 s. a v spodnom SKY TEX 3-17 s. kridlo je letuschopne ZEVRAJ v kludnych podmienkach :)))))

ale to som trochu odbocil, chcem sa opytat ci mate skusenosti s kridlami vyrobenzmi z toho Gevlenoru, ci to ma nejaky zapor v lietani oproti skytexu kedze je tazsi, ci nieco ine...

vopred vsetkym dakujem

10 příspěvků
shlédnutí: 2813
  • 1 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: Petros (+1) (-0) | Zasláno: 04.12.2015 * 15:29
  • 2 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: ozonebuzz (+0) (-0) | Zasláno: 04.12.2015 * 15:44

    diky

  • 3 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 06.12.2015 * 03:17

    Ten clanek je plny nepravd nebo polopravd tak to ber s nadhledem. (Napriklad tvrzeni ze skytex se po 2 tydnech na slunicku rozpadne v ruce - na vetsine startu je rukav ze skytexu, ktery vydrzi o nekolik casovych radu vice a nerozpada se)

    Co se gelvenoru tyce, pak pridana vaha je pri dnesnich konstrukcich s mnoha komorami problem. Tezke kridlo ma vetsi dynamiku. Tezsi vrchlik ma vyssi hybnost. Mel jsem Sol Torck 2 a letal jsem i Synergy 4. Obe kridla umela pozlobit vic nez klasicka lehka skytexova kridla stejne kategorie. Rozdil je znat i u klasickych modelu a light modelu stejneho typu kridla - nekdy i o jednu kategorii normy.

    Je pravda ze zivotnost gelvenoru je to jinde, ale otazka je jestli to za to stoji.

  • 4 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: jaki (+2) (-3) | Zasláno: 06.12.2015 * 08:44

    … "životnost gelvenoru je jinde" … nějak pořád nemůžu přijít na to, jaké je to plus … přece když ti ušijí glida ze dvou materiálů tak je ta "superživotnost" úplně nanic … viz ozonebuzz – hornom potahu GEVLENOR porozita nad 200 s. a v spodnom SKY TEX 3-17 :-) :-)

  • 5 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 06.12.2015 * 23:49

    Horní potah je vystaven většímu opotřebení - pere do něj za letu UV záření, víc se tahá po zemi. A něco mi říká, že na letové vlastnosti bude mít větší vliv propustnost horního potahu.

  • 6 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 07.12.2015 * 02:17

    Ono ani tak nejde o porozitu samotnou jako spíš o pevnost té tkaniny. Skytex s nízkou porozitou prostě je vypálený od UV a celá osnova bude mechanicky opotřebovaná. Z toho plyne menší pevnost.(zátěr tkaniny ji zároveň činí pevnostně stabilní, tvoří výplň osnovy - proto i křídla, ležáky,skříňáky mají nízkou životnost protože změnou vlhkosti, teploty ten zátěr pracuje určitým způsobem degraduje)

    Křídlo letí i když je porozita 0 - 10. Bude náchylnější na stall. Problém je, že už nemusí vydržet mezní zatížení při kolapsech a figurách a prostě se při tom může roztrhat. Extrémně nízká porozita indikuje silné opotřebení tkaniny, sníženou pevnost a proto už takové křídlo nedostane technickou. Extrém je opravdu stav kdy je skytex jako papír.

    Zátěr gelvenoru má jiné složení a vydrží déle. Osobně si myslím, že křídlo z gelvenoru vydrží tak o 20-30% víc. Záleží na způsobu opotřebování - na prašných a píšečných terénech nebo u moře (ostré krystalky soli) třeba trpí extrémně i spoje a nitě v nich, poutka a to je pak další faktor, na kterém křídlo odepíšeš - ať je z jakéhokoliv materiálu.

    Proč myslíš nebo tvrdíš, že je to křídlo letuschopné pouze v klidných podmínkách??

  • 7 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 07.12.2015 * 11:44

    "ze vraj" => "ze pry", takze prepokladam ze to tvrdi ten kdo delal technickou. Mozna aby se to pri nejakem tom kolapsu nerozsypalo?:)

  • 8 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 07.12.2015 * 19:30

    Kromě toho "rozsypání :) při kolapsu" bych to viděl na tu větší náchylnost do stallu při řízení v termice.

  • 9 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 08.12.2015 * 11:57

    Se stářím křídla se náchylnost na stall může zvětšovat. Otázka je jakou měrou je vina porozita (která vlastně z těch faktorů co na to mají vliv ovlivňuje pouze mezní vrstvu). Větší roli v tom podle mě hraje geometrie vývazu a tvar křídla (textil není tvarově stálý materiál a protahuje se, takže i křídlo v průběhu životnosti mění tvar).

  • 10 RE: gevleron vs sky tex
    Autor: ozonebuzz (+0) (-0) | Zasláno: 12.12.2015 * 10:13

    chalani vdaka za reakcie, ano ako tvrdi scorpi ten kto robil tu technicku tak mi to tvrdil, ze by to tak malo fungovat a este pokial som na nom lietal (posledny mesiac) tak to aj tak fungovalo pokial som nevletel do nejakeho stupacika tak bolo vsetko ok ako nahle som donho vletel tak som len cakal kedy z neho vypadnem a kridlo mi chcelo predstrelit takze asi tak

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: