FÓRUM PGweb


[Téma] Zatižení křídla/rychlost

Zatižení křídla/rychlost
Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 17.03.2016 * 23:15

Jaky je vlastne vztah mezi zatizenim kridla a rychlosti? V parametrech kluzaku je vetsinou uvadena minimalni, zakladni a maximalni rychlost, ale neni uvadeno pri jakem zatizeni. Jaky je rozdil v rychlosti kridla, leta-li se na minimalnim, polovicnim, ci maximalnim zatizeni?

7 příspěvků
shlédnutí: 1877
  • 1 RE: Zatižení křídla/rychlost
    Autor: robert (+28) (-2) | Zasláno: 17.03.2016 * 23:26

    Rychlosti se mění v poměru druhých odmocnin hmotností. Např. V2 = V1 * sqrt(m2/m1) kde V1 je rychlost při hmotnosti 1 atd.

  • 2 RE: Zatižení křídla/rychlost
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 17.03.2016 * 23:33

    To je moc krasny, ze se to da takhle spocitat, ale neslo by to jednoduseji, aby se u toho nemuselo tak moc premejslet? Neco jako 5 kg nad polovicni zatizeni ti na klasicke en-c trojlajne prida na rychlosti X,X km/h ?

  • 3 RE: Zatižení křídla/rychlost
    Autor: robert (+28) (-2) | Zasláno: 17.03.2016 * 23:45

    5kg ~ v běžných letových zatíženích ti běžnou základní zrychlí tak o 1 km/h

  • 4 RE: Zatižení křídla/rychlost
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 18.03.2016 * 00:00

    Tak to vsechno vysvetluje, diky. Letal jsem drive vegu3, kde jsem byl 5kg nad max. A nemel jsem problem na rychlosti v silnych podminkach stacit i modernim trojlajnam. Ted mam vegu5 o neco vetsi, jsem na pulce a mel jsem co delat abych stacil na max. zatizene kanteze. Ale pravda je, ze kantega mela vetsi opadani a ja pocit, ze mam na vse hromadu casu. 2km/h je uz hodne znatelny rozdil, kterym se to vysvetluje.

  • 5 RE: Zatižení křídla/rychlost
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 18.03.2016 * 00:53

    A jeste jedna vec, kdyz letim preskok na speedu, tak mala vychyleni z kurzu do cca 15stupnu resim prenesenim vahy a tahanim za rukojeti na ceckach, pokud mne bublinka vychyli vic, uz se srovnavam podvedome ridickou. Ale nevim, co z toho je realne efektivnejsi. Preci jen, v tech ceckach citim logicky mnohem vetsi odpor a tak mi podvedome lepe vychazi pri vetsim vychyleni srovnat se ridickou.

  • 6 RE: Zatižení křídla/rychlost
    Autor: becvik (+15) (-0) | Zasláno: 19.03.2016 * 12:37

    jen vyšlapni na ty straně kam pořebuješ zatočit :))))

  • 7 RE: Zatižení křídla/rychlost
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 22.03.2016 * 00:51

    Njn, jsi na to asi kapnul, kdyz ja mam nohy jak dreveny, pravackou naslapnu pulku, levackou naslapnu plnej, pak to porad stridam podle toho jak moc se cejtima jak mne co vyklepe, bolej mne ramena od popruhu v elkovy impresce povoleny na maximum, porad se tam kroutim, aby kokon mel aspon nejakej aerodynamickej tvar. Musim to doladit. Hlavne tak, aby to nebolelo.

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara  logo Gradient



Sekce PGwebu: