FÓRUM PGweb


[Téma] Řešit nebo neřešit?

Řešit nebo neřešit?
Autor: jaho (+14) (-5) | Zasláno: 11.10.2010 * 23:45

https://www.xcontest.org/cesko/prelety/detail:veetek/10.10.2010/09:55

Už dřív jsem si říkal, jestli je správné, že se do letů započítává i část, kdy je pilot připojen ke šňůře navijáku nebo odvijáku a vesele si stoupá jen proto, že si zaplatil za vlek. Jelikož se většinou jednalo o nepodstatnou vzdálenost a to ještě proti směru následného letu, nechal jsem to být. Teď, když se ukázalo, že se dá odvlekat i 5 km, vyvstává otázka, jestli to dál nechat plavat nebo to zavčas zastavit. Nechci tím řešit právě uletěné ukázkové testovací lety, ale to co by se při "české" vynalézavosti mohlo objevit v následující sezóně. Ještě nedávno se tu řešilo, jestli povolit 5% nedoletění trojúhelníku a tímto se i při velmi slušném letu jako je 100 FAI, přilepší o dalších 5% (což už není nepodstatné a o to víc u menších letů nebo ještě delších míst bez drátů a stromů). Omlouvám se všem těm, který by podobná "vyjebávka" nenapadla ani ve snu :-)

46 příspěvků
shlédnutí: 5155
  • 1 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 12.10.2010 * 02:12

    Jedna technicka pripominka - pokud je nedoleteni 5%, tak to NEZNAMENA, ze tech 5% vzdalenosti dostanes navic. Pocita se ti vzdy jen a pouze ULETENA vzdalenost, tj. v pripade trojuhelniku se od celkove delky trianglu vzdy odecita nedoletena cast, tj. vzdalenost od startovniho do ciloveho bodu. Pravidlo "nedoleteni" pouze urcuje, kdy mas narok na koeficient pro triangl.

    To ze s nedoletenim xy metru dostavas xy metru "zdarma navic" je velmi rozsireny omyl, takze si nedovolim vynechat prilezitost prispet k jeho vymyceni. Cimz se zaroven omlouvam ze lehky offtopic:)

  • 2 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 12.10.2010 * 02:35

    Bohužel asi bude nutné řešit. Lidská vynalézavost i hloupost je opravdu nekonečná. Jen jsem teď na pochybách, zda vytvoření a přihlášení sady těchto "trojúhelníků" bylo ze strany dotyčného jakýmsi dětinským "úletem", projevem těžkého postižení soutěžením, nebo zase nějakou provokací...

    Jinak také pevně doufám, že Venus3 není tak nebezpečný, aby s ním při zkoušení člověk raději jen opatrně doklouzal a ani nezkoušel ho nějak zkoušet... ;o)))

    Díky bohu za možnost vlekání do 1400, ale 5 km na laně do výsledku opravdu nepatří (a podle mapy by tam šlo možná i 10 km). Otázkou je, co s tím. Technicky (automaticky při zpracování přeletu) asi jen těžko a nějaké ruční "ladění" přihlašujícím je k ničemu.

    Výhrady mám také k přihlašování a mazání různých podivných letů. Přihlašovat by se měly jen "soutěžní" lety, za kterými si dotyčný stojí (i ve vztahu k předpisům a pravidlům) a chce je přihlásit. Akceptování "uvolněného" režimu přihlašování dává příležitost k postupu: "zkusim to přihlásit, když si nikdo ničeho nevšimne, tak OK, když ano, tak prostě řeknu, že jsem to chtěl večer smazat."

  • 3 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 12.10.2010 * 02:58

    Jinak tedy k tematu, tj. jestli cast na lane zapocitavat do letu nebo nikoliv. Osobne si myslim, ze zapocitavat, a to z techto duvodu:

    1) je technicky v podstate nemozna automaticky detekovat, do kdy pilot letel na lane a od kdy uz leti volne. Jakekoliv pravidlo o vycleneni vleku z trate by znamenalo nejaky zpusob "rucni" detekce a kontroly kazdeho letu - s tim ze u nekterych letu to ani nejde jednoznacne rozhodnout. Ja to teda delat nechci a ani nechci svuj cas venovat uprave uzivatelskeho rozhrani tak, aby se neco takoveho dalo vubec nejak rozumne uzivatelsky delat:)

    2) pokud se resi to, ze napr. 5 km na vleku je "nefer", tak mi to prijde podobne, jako kdyz na nejakem vetsim kopci za pomoci svahotermiky uletim 2.5 km doleva, 2.5 km zpet a pak teprve odletim na prelet do rovin.

    V rovinach na navijaku nic takoveho udelat nemuzu. Z tohoto duvodu mi delka vleku neprijde problematicka a nemam pocit, ze by to v praxi vytvarelo nejakou zvlastni nerovnovahu.

    Pro pripad nejakych excesu lze jiste stanovit nejake pravidlo max. delky vleku/max. vysky vypnuti atd., ale v pripade nejakych nejasnosti muze byt velmi komplikovane rozhodnout, co s tim, protoze to nikdy nelze z principu urcit jednoznacne.

    Takze jestli nejake pravidlo stanovovat, tak nejake obecne formulovane, ktere by umoznilo v extremnim pripade (pokud by toho nekdo vylozene zneuzil kvuli prvnim mistum v poradi) takove lety po protestu vyloucit.

    Pokud by se takove veci resily, tak me napadaji dalsi 2 veci, ktere by se mohly osetrit v pravidlech - obe spolu souvisi a jsou to 2 strany 1 mince:

    1) stanovit pravidlo, ze let s mezipristanim nemuze byt vyhodnocen jako 1 let (pokud vam to prijde samozrejme, ze let s mezipristanim neni 1 let ale 2 lety, tak vezte, ze nekteri piloti maji pocit ze to je OK - ja dokazu pochopit, ze nekdo v dobre vire prihlasi let s mezipristanim jako celistvy let, ale nemyslim si ze to je v poradku).

    2) stanovit pravidlo, ze tracklog z 1 letu nemuze byt rozdelen na vice casti za ucelem maximalizace bodoveho zisku (tj. tracklog se da rozdelit na 2 a vice casti, ktere se prihlasi samostatne a pak vyjde vice samostatnych uzavrenych trati misto te jedine nejhodnotnejsi, ktere v souctu maji vice bodu).

  • 4 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 12.10.2010 * 09:36

    Ja bych to neresil. Z nove objeveneho vlekaciho mista se asi nedaji ocekavat lety ktere by zahejbali poradim a na vysocine zase 5km silnici nenajdete :).

    K tem letum - moznost nechat se v rijnu vyvlekat 1400m nad zem je fantasticka a asi bych ji takhle nepromarnil, ale chapu, ze bylo nutne otestovat, jestli novy prototyp od Axisu umi letet rovne ;)

  • 5 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Clouseau (+60) (-9) | Zasláno: 12.10.2010 * 09:55

    Mam dotaz ke Scorpiho navrhu "ze let s mezipristanim nemuze byt vyhodnocen jako 1 let". Nikdy by mne nenapadlo " zneuzit" moznost 15 minut preruseni tracklogu k mezipristani, trebas i za ucelem tak uslechtile cinnosti, jako je vyprazdneni mocoveho mechyre...Je to sice pohodlne, ale necestne a nesportovni. Pokud se nemylim, tak moznost preruseni vznikla hlavne proto, aby bylo mozno za letu vymenit vybite baterie. A nebudeme prece studovat tracklogy, jestli si dotycny menil baterie nekde zrovna prilepeny na svahu, nebo 3000 vysoko. Pokud se presto nejde nekdo, kdo v rozporu s pravidly prihlasi let s mezipristanim jako celistvy let, tak je to hlavne jeho vnitrni problem a jestli se pak diky tomu bude hrde vypinat na stupinku vitezu, je to smutne...

  • 6 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 12.10.2010 * 10:12

    Clouseau: A jaky je ten dotaz...?;-)

  • 7 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Clouseau (+60) (-9) | Zasláno: 12.10.2010 * 10:19

    Je, sorac, nema to byt dotaz...ma tam byt " Mam neco ke Scorpiho navrhu"

  • 8 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: kaja78 (+0) (-0) | Zasláno: 12.10.2010 * 10:36

    No mít možnost se vyvlekat v květnu do 1400 m, uletět při tom 5 km, pak doklouzat 400 m nad zem - uletět dalších 8 km, pak se chytit a uletět 150 FAI... No dává to teoretickou možnost prodloužit si let o cca 30 min = cca 12 km. Když všechno klapne 12 km = 26,4 bodů. Tak takový rozdíl může klidně rozhodovat o celkovém vítězi ČPP - navíc se to dá udělat 4x. V praxi to využít by určitě nebylo lehké a stejně by to zvládl jen výborný pilot.

    Pro soutěžní přelety by ale klidně mohlo platit pravidlo o maximální výšce (případně i délce) vleku / odletu. Technicky to asi nemá smysl implementovat do systému, ale SK by mohla toto pravidlo využít pro případné protesty u pro kohokoliv důležitých letů.

    Já bych ovšem takto ČPP vyhrát něchtěl... Pokud se chci pochlubit nějakým kouskem, tak to můžu přihlásit do xcontestu ale necpu to do ČPP...

  • 9 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 12.10.2010 * 23:53

    Řešit !!!

    čistě teoreticky, by se mohl najít někdo, kdo najde cestu třeba 30km kde přes ní nepůjdou dráty a může třeba první ramono odvlekat ve výšce 500 metrů na zemí, takže ani nebude potřebovat tak dlouhe lano. Za bezvětří ta cesta nemusí být ani rovná :)

    Takže pro jistotu bych to v pravidlech nějak ošetřil, než to někdo zkusí s tím že to nikde není zakázané.

    Jsme Česi ne? :)

  • 10 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: anton (+72) (-36) | Zasláno: 13.10.2010 * 09:39

    Neřešit!!! :)

    Každý má možnost najít si "dlouhou" cestu a nechat se vyvlekat. Každý má možnost odjet na kopec s "velkým" převýšením, nebo na pobřeží s "dlouhou" svahovací dálnicí.

    Pokud dojde na taková omezení, tak ČPP končí jako soutěž volných letů a bude se létat jen na vyjmenovaných terénech s definovanou rychlostí a směrem větru, nebo s omezenou dobou trvání vlek atd.

    Spíš by to chtělo apelovat na piloty, aby nepřihlašovali tyto lety jako soutěžní do ČPP, ale jen na "pochlubení se" do XContestu. Nebo vymyslet nesoutěžní kategorii, vedle ČPP, kde by bylo možné zvěřejnit zajímavosti typu dlouhý vlek, jízda na kole, vodě, koni, draku... Ale je otázka, co na to programátoři a provozovatelé :)?

  • 11 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Hanz (+33) (-2) | Zasláno: 13.10.2010 * 10:25

    IMHO neřešit. - Takovou cestu, aby s tím šlo významněji zasáhnout do pořadí v ČPP, stejně hned tak nikdo nenajde.

    ..když jsem tuhle teorii před časem rozvíjel, netušil jsem, že se toho někdo chytne a začne to takhle řešit.. :-)

  • 12 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: mourek (+11) (-0) | Zasláno: 13.10.2010 * 11:27

    Pro zajímavost sem se podíval na pravidlo pro vzlety rogal, kde je podobný principiálni problém s aerovleky. A pravidlo hovoří jasně. Tracklog může začínat po vypnutí z aerovleku pod 600m AGL. Nebylo by stejné pravidlo spravedlivé i pro vleky na laně ať už pro PG nebo HG?

  • 13 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 13.10.2010 * 13:06

    Mezipřistání a dělení určitě zapracovat. Je jedno, zda už to někdo nevhodně využil, či ne, až se to stane, bude zase měsíc dohadování a ukřivděností.

    Jak je vidět místo(a) na dlouhé vleky existují, takže se dělat budou. Je trochu cítit, že je to chápáno spíš jako problém výšky. Proti 1500 m kopci u Znojma nemůže nikdo nic mít, problém je 5-10 km trati na laně, což s uváděnými příklady "jiných možností" nebo sportovním výkonem nemá vůbec nic společného.

    Je to zjevně pod rozlišovací schopnost většiny lidí, tedy lépe, začne je to zajímat, až se to dotkne jich. Takže až se objeví FAI 130+10 vleko km, tak teprve vypukne moralistická hysterie.

    S bezvýznamností nemohu souhlasit, ve Standardu a tandemech je 5 km CZ FAI pěkný kus práce a podílu na výsledku, také pokud se podívám na letošní výsledky, tak Fedru by podobné vleky klidně mohly poslat na 2 místo místo 3.

    V případě, že to pravidly ošetřeno není, jsou pro mne budoucí dlouhé vleky naprosto OK. Pokud si přes zimu bude někdo hledat trasy, napojovat lano a v dubnu vlekat 10 km, tak rozhodně není tématem na nějaké pozdější nevhodné šťourání a kritiku. Pouze udělal pro výkon maximum v rámci pravidel a na to má právo. Absolutně to není důvod pro nějaké protesty.

  • 14 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: bzira (+11) (-0) | Zasláno: 13.10.2010 * 17:54

    Neřešit. Pochybuji, že by někdo z TOP padesátky v ČPP chtěl bodovat takovým stylem. A pochybuji, že by na někoho z TOP 50 takové přelety uletěné horšími piloty udělaly dojem.

    Omezovat výšku vypnutí mi přijde taky jako nesmysl. Když poletím na záfuk ve větru, při kterém se už z kopce neodvážím startovat, tak se určitě nebudu vypínat v 600 metrech, ale co nejvýš, abych mohl bezpečně někam oddriftovat. Auto v tu chvíli neujede ani kilometr.

  • 15 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: jaho (+14) (-5) | Zasláno: 13.10.2010 * 21:21

    Měl jsem za to, že jakmile jednou přistanu, tak je to jednoznačné ukončení daného letu a pokračovat v něm dál, jakoby nic je evidentní podvod (alibismus). Startem začíná další let. Leda by se snad někomu chtěla zavádět disciplína "štafetového - etapového" létání. Dálkoví plavci se nesmí během výkonu ani nikoho dotknout, natož si dřepnout na loď.

    A dělat z jednoho letu 2 mi přijde taky hodně mimo. Asi tak, jako kdybys ženské tvrdi, že to jedno ušudlené číslo byly vlasně 2 ;-(

  • 16 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Clouseau (+60) (-9) | Zasláno: 13.10.2010 * 21:51

    Letim podel nafukovanyho hrebene, na kterym se da pristat. Treba Stol. Chcipne mi GPS, tak zacnu menit baterky. Chvili to trva a jako na svinu letim v klesaku. Otocim se a vratim zpet do mista, kde to stoupalo. V tom miste se mi gps chytne. Trvalo to 13 minut a jsem skoro ve stejnem miste, kde mi predtim chcipla... Pozna nekdo z tracklogu, jestli jsem pristal abych si odskocil, nebo jestli jsem byl stale ve vzduchu? Jsem podvodnik, nebo selhaly nove zakoupene a cerstve nabite baterie, bohuzel vadne z vyroby ? Jeste sem neslysel o nikom, kdo by takhle zneuzil tech 15 minut, ale zazil jsem ve svem okoli nekolik deravych tracklogu vinou selhani GPS a nekolik diky tomu smutnych kamaradu. Jestli chce nekdo podvadet, tak si dycky zpusob najde, i kdyby sme se treba na hlavu staveli. No a k tomu ostatnimu : Sotva skoncila sezona a uz se tady takhle " diskutuje" o .... To sem zvedavej, kam az se dostanem v zime :-(

  • 17 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 13.10.2010 * 22:52

    Aktuální stav je, že mezipřistání i dělení pravidla nezakazují. Nemůže se tedy jednat o žádný "podvod", pokud to někdo využije.

    Nějaká "morální rovina", nemá s pravidly čehokoliv co dělat.

    Co se týká věty: "Soutěžní let se musí skládat ze startu, nepřerušeného letu a přistání", tak její doplnění do pravidel asi není taková práce, aby bylo třeba spekulovat, zda to má, nebo nemá význam. Pokud se tedy nehlásí někdo, kdo ji tam mít nechce.

  • 18 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: veetek (+91) (-30) | Zasláno: 13.10.2010 * 23:30

    kde to žije, tam je

    :-)

    za člunem na lipně by se takhle dalo odtáhnout 25km tam a 25 zpět, ale je reálné, že by někdo chtěl získat pohár takovýmto způsobem?? a pak stát na stupni vítězů při veřejném opovržení?? je tu někdo, pro koho je důležitější kus železa za pětistovku v polici, než uznání od kamarádů za zajímavé letecké výkony? imho nikoliv.

    při snadnosti zfalšování celého tracklogu je zábavné, jak se tu někteří jedinci přou o bezvýznamné drobné a nevidí tam, kde je riziko ovlivnění výsledků podstatně větší - komu bude ukradený morální aspekt soutěže, může si dofalšovat do tracklogu třeba poslední nedoletěné kilometry ve 100FAI. a při troše pečlivosti to nikdo nedokáže odhalit. je to opravdu snazší, než kájova teorie o preventivním před-protahování FAJe za autem.

    ČPP staví na poctivosti a sebereflexi pilotů, bez ní nemá smysl soutěž provozovat.

    pro wilibalda je "5km FAI pěkný kus práce" a diskutovaný "přelet" by ovlivnil jeho pořadí, pro skórující piloty je to bodově sranda na jeden stoupák. nechť si každý určí, co je vhodné mít ve svém skóre. a dám ruku do ohně za to, že nikdo z první stovky takový "přelet" ve svých 4 nej mít nebude.

    pro předejití suchanovy "nekonečné vynalézavosti i hlouposti" bych nebyl proti pravidlu, kdy SK bude oprávněna vyloučit morálně nepřijatelný extrém (scorpi určitě vymyslí vhodnější definici), ale rozpitvávat drobnosti jako délku vleku, výšku kopce, mezipřistání, rozdělení tracklogu, atd. je zcestné (až se mi někdy podaří "touch and go" na marmoládě, tak to budu muset říznout na dva přelety?)

    wilibald: venus3 má kromě dobrého chování (viz clusonovo video) evidentně skvělý klouzák a velmi příjemné držení každé pozitivní nuly

    petrch: bylo nutné otestovat, kdo všechno se z těch přihlášených "přeletů" ocitne na hranici infarktu :)

    anton: pokud je těch srandiček jak koření a neovlivňují pořadí, tak se rád podívám třeba na vtipně zpracovaný cyklovýlet kamarádů (jinde bych si toho nevšiml)

    clouseau: ...a to ani nemusím jezdit do polska/speiku :)

    ps: hlasuji, aby si scorpi dodatečně ztučnil celý příspěvek č.3 :)

  • 19 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 14.10.2010 * 01:01

    Moc netuším, co k tomu uvést. Dokážu pracovat jen s argumenty a jen těžko je tam hledám. Ale zkusím to vypitvat.

    1) Nevím, zda je to o kusu železa za 500, myslím, že jde také o nějakou prestiž a soutěžení. Co se týká ostatního, ceny tam snad také nějaké jsou, bylo tady třeba něco o 30 tis. v Czech ortodox, což jsou u někoho dva čisté platy, nebo půl křídla. Obvyklé komentáře o "srandasoutěži" a její "znevažování"od předních pilotů, kteří zatraceně bojují, jsou nejvýš pro zasmání.

    2) Falšování tracklogu podvod je, možné to také je, ale nevidím spojitost s diskutovaným problémy a argumentu "když jde ošidit tohle, tak ničím jiným nemá cenu se zabývat" nerozumím.

    3) Na poctivosti byla postavena prvobytně pospolná a nejspíš to nefungovalo, sporty jsou stavěny na pravidlech.

    4) Nedávno jsem tady tvrdil, že piloty dole pořadí moc netrápí, ovšem to neznamená, že by se jim mělo dávat najevo, že ČPP je záležitostí pro "horních 50", peče si ho pár lidí pro sebe a nějaký dopad na plebs je tedy nepodstatný.

    5) Rozhodování o nijak nedefinovaném "morálně nepřijatelném", co vyloučit a co ne, vybranou skupinou, či jedincem je právě "to špatně". Nějaké případy z historie by se také našly.

    Diskuse k pravidlům budou bezpředmětné v okamžiku, kdy s nimi nebude mít nikdo problém, což se zjevně neděje. Do té doby pravidla prostě nejsou kvalitní. Ani nemá cenu připomínat všechny diskuse Alpy, odvijáky a pod. Podivné je zejména napadání pravidel (viz. koeficienty), uprostřed sezony, až když k něčemu "dojde". Viz. opakovaně Fedra.

    PS: Svůj názor k tvému neustálému "nenápadnému" napadání koeficientů proti Alpám, protože ti to evidentně lépe vyhovuje, už jsem ti dal najevo dostatečně a bohužel díky tomu nejsem schopen přednášky o morálce a sebereflexi od tebe tak nějak přijmout. Jinak kdykoliv můžeme cokoliv probrat osobně, nebo pokud budeš aspoň odpovídat na SZ.

    Jinak ještě dvě poznámky:

    - svět se zhruba skládá ze dvou částí, první něco řeší, dělá, či se aspoň snaží a ta druhá si stěžuje a kritizuje u piva (kde je morálka mimochodem nejoblíbenější téma).

    - určitě mám také lepší věci na práci, než tady přemýšlet nad ČPP, nějak se angažovat a cokoliv řešit. Rozhodně bych svými myšlenkami nechtěl horních 50 nikterak obtěžovat... ;o)))

  • 20 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 14.10.2010 * 08:00

    ad 3) ja stale doufam, ze tahle soutez v tomhle nasem sportu je hlavne postavena na fair-play...

    ad 5) ja si naopak myslim, ze to je pro nektere jevy dobra cesta (samozrejme pokud to ma obecnou oporu v pravidlech) a take bych vedel o nejakych historickych precedentech:)

    Sice rozumim tvym argumentum, ale ciste obecne si myslim, ze pravidla pro tuhle soutez by mela byt co nejjednodussi a resit jen ty veci ktere jsou opravdu nutne...

  • 21 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: veetek (+91) (-30) | Zasláno: 14.10.2010 * 10:27

    wilibalde, možná se raději věnuj těm "lepším věcem na práci", než fascinací mou osobou a překrucováním faktů.

    ad 1) arthurem věnovaná výhra v orthodoxu není pro jednoho pilota (takže prosím neohromuj půlkou padáku a dvěma svými výplatami). a jak charlie psal, výherci čpp jsou proti ní chudí příbuzní. věz, že pro výherce je hodnota cen otázkou 1-2 dní jejich práce a to opravdu není rentabilní (důvod proč soutěžit). dále si můžeš být jist, že současný výherce čpp bude dál "zatraceně bojovat" o 200FAI proto, že chce dokázat něco vyjímečného, co zatím žádný čech nedokázal. nikoliv proto, aby si zajistil vítězství v čpp!

    ad 3) už vyjádřil scorpi

    ad 4) pořád se mýlíš, soutěží se na všech úrovních (kamarádi mezi sebou), jen ne tak viditelně.

    ad 5) běžný děj popisuje v čr zákon / v čpp pravidla. excesy řeší v čr soudy / v čpp sportovní komise

    ad 6) s koeficienty jsem nesouhlasil od jejich změny před dvěma lety, k upozorňování na nevyváženost jsem samozřejmě využil nejvhodnější příležitosti (v půlce zimy nikoho čpp nezajímá). vyhovuje mi vyrovnaný stav, který poslední dobou nebyl a zřejmě proto SK letos odhlasovala změny pravidel.

    podle tvé definice "kdy s nimi nebude mít nikdo problém" nepůjdou pravidla označit za kvalitní nikdy.

    obecně: neřešit ptákoviny (a grafomany)

  • 22 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: pyro (+14) (-1) | Zasláno: 14.10.2010 * 11:38

    Přidám jeden názor pilota z třetí stovky pořadí 2010.

    Mě osobně na pořadí záleží taky. Jednak z důvodu srovnání s kamarády (jak píše veetek) a také z důvodu, že mě to motivuje pracovat na sobě a zlepšovat se ve srovnání s jinými piloty a také ve srovnání se svými předchzími výsledky.

    Co se týká startů z odvijáků/navijáků, tak si myslím, že by se neměla omezovat vypínací výška, protože je to věc každého jak na tom zapracuje stejně tak, jak vysoký kopec si vybere pilot ke startu. Když už se tady ale bavíme o vyrovnanosti šancí a fair-play, tak v tomto duchu mi započítání odvlekané vzdálenosti do tracklogu nepřijde OK. Dle mého názoru by tracklog měl začínat až po odepnutí, protože co je předtím je dosažená vzdálenost za pomoci jiných faktorů, než jsou přírodní podmínky a schopnosti pilota.

  • 23 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: jaho (+14) (-5) | Zasláno: 14.10.2010 * 21:06

    No jo, zvláštní ouzkost v žaludku, v krku knedlik, lehká podrážděnost, vztahovačnost a útočnost - deprese - podzimní absťáky jsou tady, ale nezoufejte a diskutujte dál, už ani ne za měsíc budou určitě všechny křivdy řádně vyjasněny a taky pořádně spláchnuty na závěrečném mejdaru sezóny ve Štokách.

    Dobrá pravidla, fair-play a morálka je jistě většinou uznávané prostředí, ve kterém chceme naše létání udržet. Občas není špatné některé věci "v podzimním klidu" probrat a stanovit, co ještě je a co není v pohodě. Osobně nepředpokládám, že by se tu někdo chtěl zabývat každým přeletem a v duchu honu na čarodějnice projíždět každý let a na základě domněnek někoho "upalovat".

    K netolerování přistání během letu a dělení letu jen pro zist více bodů už jsem svůj názor vyjádřil, takže už nápíšu jen navrh k původní otázce ohledně uznávání časti letu na šňůře. Pokud by se měly stanovit nějáké limity, tak 2-3 km délky a 600-1000m mi přijde dostatečně volný prostor pro parádní létání.

    Líbí se mi i nápad, že let začne až po vypnutí z lana. Ostatní vymyslitelné i nevymyslitelné vydrbávky bych nechal na rozhodování SK.

    Jo a co se týče zajímavých "extrémních" letu, jsem pro udělat pro ně samostatnou kategorii a v rámcí ní na závěr roku vyhlasít už zmiňovaný nejhonotnější/nejzajímavěší (případně i nejpraštěnější) let.

  • 24 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: zdenka (+24) (-3) | Zasláno: 15.10.2010 * 13:26

    Souhlasim, ze vlek muze v nekterych specialnich pripadech zahybat body, ale myslim ze uzitek z toho kdyby piloti byli nuceni orezavat vlek z tracklogu neni zdaleka umerny vynalozene namaze.

    Pokud chcete zamezit hypoteticke moznosti, ze se necha nekdo rano odvlekat napr. 4x25km na Lipne za lodi a v poledne se odepne a vyrazi na prelet po vetru, tak bych omezila delku vleku (napr ty 3km?). Orezavat pokazde vlek z preletu by byl opruz. Ale teda osobne bych byla pro resit problemy az kdyz nastanou a verim, ze k necemu takovemu nikdy nedojde (neb sme vsichni desne moralni :-).

    Normalni vlek (1-3km) bych neresila vubec. Sice kdyz vyhniju a jsem presne na hranici uzavreno/neuzavreno tak mi 1-3km navic z vleku pomuzou, ale obecne to ma dle meho menci vliv na bodovou hodnotu letu nez to jestli muzete startovat brzo a letet dlouho. To je podle me to hlavni co zvyhodnuje navijaky (umistene zpravidla na termicky aktivnim miste) oproti kopcum (kopec se umistuje o poznani hur :-). Napr. v dobe kdy se zacina startovat na Krupce se na vysocine zpravidla uz hodinu leti. Tohle dle meho "bodove znevyhodnuje" normalni kopce vic nez tech 1-3km co dostavaji piloti na vleku jako bonus.

    CPP srovnava piloty letajici na jinych mistech, v jinych podminkach a hlavne jinak casto a tim padem je to srovnani velmi nepresne. Ty 3km navic z navijaku sou podle me hluboko pod rozlisovaci schopnosti zebricku CPP. Tak proc pilotum pridelavat praci s orezavanim.

    PS: nevedel by jste vlastne nekdo o nekom kdo vleka za lodi :-)? Podzim by byl na blbnuti nad vodou idealni cas :-)

  • 25 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: kostal (+0) (-0) | Zasláno: 16.10.2010 * 21:25

    Domnívám se vše bude rozhodovat duben-červenec,kdy jsou nejlepší podmíky v termice. Odvíjet se v termice do 3 km nevím nevím. Záfuk ve větru je počítán koeficientem 1. A kolik jich letos bylo? Všem kdo bodují v ČPP je naprosto jasné , uzavřený FAI trojúhelník má nejlepší hodnocení a nutí přemýšlet piloty nad úlohou, kterou chtějí uletět.Spíš je otázka létání v Alpách a v Čechách,kde jsou diametránlě odlišný podmínky,ale i to bych nepovažoval za podstaný.

  • 26 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: klobouk (+0) (-5) | Zasláno: 17.10.2010 * 16:41

    Zdenka

    Jestli chceš,tak tě odvleču 200FAI z Helu

  • 27 Přerušení letu?
    Autor: ondrap (+79) (-15) | Zasláno: 19.10.2010 * 00:10

    Chápu, že asi píchám do vosího místa...ale co se vám nelíbí na přerušení letu? Ta představa, že se zhorší podmínky, já si na 10 minut někde přistanu, než se zlepší, mi připadá dost uhozená. Spíš to je většinou tak, že se člověk aktivně snaží spáchat někde top-landing, tam si maximálně odskočí a za chvíli letí dál...čímž si spíš časově uškodí (ona je to většinou spíš trošku frajeřina). Tak nějak ať dělám co dělám, nedaří se mi pochopit amorálnost takového chování...

  • 28 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 19.10.2010 * 00:26

    ondrap: pokud mam mluvit za sebe, tak o amoralnosti jsem nepsal, psal jsem ze mi to neprijde v poradku vyhodnocovat to jako 1 let. Let zacina startem a konci pristanim, pokud opet odstartuju je to dalsi let, tecka. Mas pocit, ze pri letu v rovinach by bylo v poradku, pokud bych si pristal na druhem otocnaku, dosel si na malou a pak se nechal znova vyvlekat a dolit triangl v ramci toho "letu s mezipristanim"?

  • 29 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: ondrap (+79) (-15) | Zasláno: 19.10.2010 * 08:42

    U letu v rovinách mi to v pořádku nepřipadá - stejně, jako by mi nepřipadalo v pořádku, kdybys měl přídavnou vrtuli, přistál v kopcích, došel si na malou, odstartoval, zapnul vrtuli než se chytíš. Samozřejmě se můžou najít případy, kdy prostě "vyhniješ na kopec", stejně jako případ, kdy to z kilometru stočíš k navijáku a necháš se vytáhnout do 300 metrů aby ses potom pracně chytal - nicméně u toho kopce mi to tak nějak připadá, že je s tím typicky víc práce než užitku....Vzpomínám si na nějaký let (v XContestu) ze švýcarsky, kdy švýcar ulít FAI trojúhelník tím způsobem, že si na vrcholech přistál a zřejmě s někým pokecal. Správně by se to mělo brát jako 3 lety, ale mě na tom prostě vůbec nic špatného nepřipadá....

    jasně, tohle se v pravidlech postihnout nedá, takže je prostě jednodušší říct, že let končí přistáním a hotovo, ale stejně v tom nic špatného nevidím....

  • 30 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 19.10.2010 * 09:35

    Me to taky neprijde nemoralni. Kdyz nekdo ulitne v alpach 200 fai a jeste si stihne dat cestou 15minut pauzu na kaficko, tak je to v mych ocich lepsi vykon, nez kdyz to nekdo horkotezko ulitne bez prestavky.

    Je to sice proti pravidlum, ale urcite bych proti takovymu letu neprotestoval.

    Samozrejme, jina situace je, pokud po mezipristani na zemi ziska vysku (vyslapne po svahu nahoru/necha se vyvlekat/vyjede lanovkou) - v tom pripade je to podvod, ale pokud jde jenom o mezipristani na hrebeni, odskocit si a hura dal - proc ne? :)

  • 31 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 19.10.2010 * 10:53

    Opravdu mi prijde logicke, jednoduche a jasne pravidlo, ze na 1 let pripada pouze 1 start a 1 pristani:) Mimo jine proto, ze se pak nemusime zabyvat tim, do kdy je mezipristani jeste v poradku "moralne" a od kdy uz ne. Me proste prijde ze jakykoliv let s mezipristanim neni 1 let, at uz jsou duvody mezipristani jakekoliv.

    Takze nejvetsi frajer je pro mne pilot, kterej by jinak uletel 200 FAI vcelku, ale jelikoz mel v pulce letu chut na kaficko, tak si dal mezipristani a pak to taky v souladu s logikou prihlasi jako 2 lety:-)

  • 32 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Clouseau (+60) (-9) | Zasláno: 19.10.2010 * 11:41

    Hehe, to je vyzva Scorpi! Souhlasim naprosto s tvym nazorem a uz sem zvedavej na toho frajera :-)

  • 33 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Petule (+6) (-1) | Zasláno: 20.10.2010 * 10:49

    Nojo, už sem si taky řikal, že si budu vozit kafíčko sebou v pultíku. Po 16 hodině mám vždycky chuť si dát šlofíka. Jenomže po kafíčku zase chodim každou chvilku na malou. Za 1 let se mi podařilo nejvíc 3x. Tak to bude potřeba natrénovat... :-)

    Pro jednoduchost určitě 1let = 1start

    A do pravidel bych dal max délku vleku (třeba 5km), nebo povinnost prolétnout místo startu vleku. Od toho by se počítal start.

  • 34 a zase..
    Autor: horejs (+13) (-7) | Zasláno: 30.07.2012 * 13:52

    A máme to tu zase, v jiné podobě se stále stejným obsazením.. u nás se o takových říká: sežral by vlastní h.ovno kvůli pár korunám (zde tedy bodům)..

  • 35 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Clouseau (+60) (-9) | Zasláno: 30.07.2012 * 14:32

    O čem to mluvíš ? Poslední příspěvěk tady je starej skoro dva roky...

  • 36 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: zavin (+2) (-1) | Zasláno: 30.07.2012 * 14:35

    :-)

  • 37 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: horejs (+13) (-7) | Zasláno: 30.07.2012 * 14:54
  • 38 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Clouseau (+60) (-9) | Zasláno: 30.07.2012 * 15:11

    Hm. I tak nechapu... :-)

  • 39 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Hanz (+33) (-2) | Zasláno: 30.07.2012 * 18:15

    Nejsi sám, Clouseaune, taky jsem v tomhle případě nějakej nechápavej..

  • 40 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Hanz (+33) (-2) | Zasláno: 30.07.2012 * 18:21

    Jestli má jít o ten camfrňousek z prvního pokusu přičtenej k celýmu letu, tak opravdu nechápu, o co Horejsovi jde. - Jaký prostitutka body?? K čemu by zrovna Veetkovi zrovna tyhle body byly?? - Navíc je fajn, že sem ten let dal a podělil se s náma, byť jsou mu tyhle body k ničemu.

  • 41 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: horejs (+13) (-7) | Zasláno: 30.07.2012 * 18:50

    O co horejsovi jde? Třeba o to, že se tu nefér přístup pomalu stává standardem, například. A tady stačilo jedno kliknutí na ořez.. já taky nechápu, o co těm stále stejným lidem jde, akorát jsem z toho mrzutej :-( Ano, k čemu?!

  • 42 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: Hanz (+33) (-2) | Zasláno: 30.07.2012 * 18:59

    Pořád nechápu. :-(

    Jak konkrétně kohokoli zrovna tohle neoříznutí poškodilo??? Co je na něm nefér??? - Kdyby si tím neoříznutím Veetek pomohl třeba o 0,01 b., pak bych pro tvé rozhořčení měl pochopení, ale proč ti to vadí zrovna u tohodle letu, to mi opravdu uniká..

    Jakej nefér přístup???

  • 43 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 30.07.2012 * 19:56

    Co na to rict? Snad jen - horejsi, mnoho povyku pro nic. Ano, MELO by to byt oriznute, ale u tohoto letu to opravdu nic neovlivni. To moralizovani a odsuzovani je IMHO v tomto kontextu zcela nepatricne.

    Pokud nekdo uvidi u jakehokoliv letu, ktery je ve skore podobny problem, necht nas na to upozorni (nebo poda stiznost) a tam kde to ma nejaky smysl, to poresime.

  • 44 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: veetek (+91) (-30) | Zasláno: 30.07.2012 * 20:11

    horejs: chlapče, jsi dost mimo (nebudeš ty náhodou od SOLu?).

    Pokud chceš, aby byl v tracklogu v ČPP vidět i neúspěšný pokus o start, tak musíš poprvé přihlásit celý přelet, pak vlézt do editace přeletu a tam to teprve změnit.

    Rač si všimnout, že u významného letu, kde bych tím získal několik desetin navíc, jsem si to odzačátku pohlídal: https://www.xcontest.org/cesko/prelety/detail:veetek/27.7.2012/10:39

    U bezvýznamného letu přihlašovaném o půlnoci v polospánku v autě přes gprs jsem to neřešil. Za rozdrásání tvých nervů se hluboce omlouvám, let je opraven, ale nevylučuji, že se to v podobně bezvýznamné situaci nestane znovu.

  • 45 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: horejs (+13) (-7) | Zasláno: 31.07.2012 * 01:58

    veetek: děkuju za starost, moje nervy jsou v pořádku. Jen ještě nechápu, jak s tím vším souvisí, na čem kdo lítá (a kdo je v tomhle případě mimo, to snad nepotřebuje komentář)..

  • 46 RE: Řešit nebo neřešit?
    Autor: stroupek (+4) (-0) | Zasláno: 31.07.2012 * 19:20

    Jenom pro odlehčení, máme v pravidlech že jeden let je od startu do přistání, tak to respektujeme, žejo :-), ale stalo se mi, že jsem krásně dvakrát přistál na na vršku a zase odstartoval, tak mě nenapadlo ty lety spojovat, ale naopak vyhlásit novou soutěž "Prdelí po všech světových vršcích" co vy na to? :-))

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: