FÓRUM PGweb


[Téma] Velké uši "A" nebo "C" ("B")?

Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
Autor: pczpm019 (+12) (-8) | Zasláno: 10.02.2014 * 12:10

ahoj, zkoušel jste někdo dělat uši pomocí krajních Béček nebo Céček?

ukázky jsou tady:

a taky to zkoušel Ziad Basil na konci tohoto:

Vypadá to, že zejména vypuštění probíhá výrazně rychleji a plynule.

Asi bude záležet na typu křídla, vyvázání. Problém může být v riziku Sackflugu (deep stall) pokud by odpor byl větší než při normálních uších. Asi to chce testovat s výškovou rezervou. Už aby bylo jaro.

Pavel

9 příspěvků
shlédnutí: 4361
  • 1 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 10.02.2014 * 16:03

    Postup ke stažení uší je křídlo od křídla jiný. Záleží na vývazu. Prakticky vždy je testovaný postup uveden v manuálu. Na některých křídlech to za Ačka vůbec nejde - pak se to řeší právě použitím B3 nebo C3 - což je asi právě případ Carery. Je to dáno redukovaným vývazem. Otázka je pak, která ze šňůru zafunguje líp.

    Jinak to zkoušejt opatrně, za C3 si v pohodě některý křídlo vystalluješ. (z vlastní zkušenosti vím, že třeba Orbit 2 jde do stallu a ucho neudělá).

    Pokud to výrobce v manuálu neuvádí jinak, nevidím důvod dělat uši jiným způsobem.

  • 2 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 10.02.2014 * 20:51

    Obecně, na 2-lajne a 3-lajne, ktera je vyvazana do 3 A snur by "B-line stall" mohl jit. U 4 lajny asi hur (Orbit 2) a ani by to nemelo smysl. U nekterych kridel z vyse uvedene skupiny je to vhodnejsi manevr nez usi - vyrobce to pak primo doporucuje v manualu.

    U kridel vyvazanych na 2 hlavni A snury bych si nebyl jisty, ta cast kridla co se strhava uz je hodne velka. Ale muzete to zkusit na svych Vegach 4 a Aspenech 4 a dejte pak vedet:)

  • 3 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 10.02.2014 * 20:59

    resp. C-line stall u 3-lajny a B-line stall u 2-lajny, abych byl presny

  • 4 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 10.02.2014 * 22:02

    Co se klasickýho manévru B-stall týče, mám teď druhou třílajnu (nejdřív Torck 2 a teď Trango 2). Na obou křídlech výrobce B-stall myslím nedoporučuje.

    Zkoušel jsem to a třeba na Torcku to byl celkem šrumec, opadání okolo 10m a hodně se to vlnilo. Na Trangu to bylo o dost umírněnější. Na třílajně prostě u B-stallu zbyde z křídla moc malá plocha, něž jak je zvykem u klasických 4 lajn.

    Zábavný je pak z toho vystupovat, větší opadání pak samozřejmě znamená větší předstřel... Zvlášť když se to dofoukne trošku nesouměrně chce to mít zkušenost a rychlejší ruce.

  • 5 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: MirekMimochodek (+24) (-58) | Zasláno: 11.02.2014 * 19:19

    b-stall je manévr minulosti .

    na trangu a padácích se strunama se to nedoporučuje ničí se tím éro.

    u padáku jen s 2 A-čkama se stává že to řachne do malého frontíku ,ale když to pilot podrží srovná se to a máme obr uši:-)

  • 6 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: zk148p15 (+24) (-6) | Zasláno: 12.02.2014 * 11:50

    Tu diskusi jsem nepochopil. Pokud s kymkoliv mluvim o usich pres vnejsi B snuru, tak to nazve B-ears a B tips stall.

    Pro 3 lajny pak C tips stall.

    www.paraglidingforum.com

  • 7 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: bambus (+48) (-0) | Zasláno: 12.02.2014 * 17:15

    A co takového si představujete pod pojmem " velké uši"? tohle co je na těch obrázcích mě připadá jako malé uši, velké jsme brali když zustanou jen 1 a 1 A šnůra na každé straně.

    V těch pojmech se trošku strácím, nejsem teoretik a taky na mejch 4.lajnách to je třeba trochu jinak.

  • 8 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 12.02.2014 * 19:28

    Myslim, že jsme se trochu zamotali mezi

    {Uši = B-Ears = B tip stall = C tips stall }

    versus

    {B-Stall}

    Taky vlivem mého příspěvku, takže sorry za off-topic.

  • 9 RE: Velké uši "A" nebo "C" ("B")?
    Autor: krausovka (+0) (-0) | Zasláno: 14.02.2014 * 11:12

    Ahoj všem,

    B3 se používá na dvojlajnách kde uši klapat krajníma áčkama nejdou. Vždy když jsem figuru dělala jsem nejprve šlápla půl speedu a pak teprv tahala B3, jinak je riziko že si padák vystallujete celý.

    Na Carreře jdou uši klapat úplně v pohodě za krajní áčka, takže jsem neměla potřebu zkoušet něco jiného.

    I manuál popisuje uši na Carreře standartně za A3:

    http://gingliders.com/assets/manuals/carrera/Carrera-manual-EN.pdf

    Pokud by to někdo chtěl zkoušet s těma céčkama na Carreře tak bych také doporučovala aspon půl speedu...viz Ogiho video zde:

    Ahoj...a ať to lítá! Petra

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo Axispara  logo MAC Para



Sekce PGwebu: