FÓRUM PGweb


[Téma] Nové PG předpisy...???

Nové PG předpisy...???
Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 29.07.2011 * 18:50

Zjistil jsem, že vznikly nové předpisy...

Ví někdo, kteří lidé se jmenovitě na nich podíleli?

Byla k nim nějaká oficiální diskuze, alespoň na úrovni Svazu PG, či dokonce výzva členům k připomínkování? Proběhlo nějaké oficíální oznámení, že vůbec existuje úmysl je měnit? Nic jsme nezaznamenal, ale zase tolik dění nesleduji...

32 příspěvků
shlédnutí: 4577
  • 1 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 31.07.2011 * 00:50

    Tak jsem si to teprve ted precet a trosku nechapu. Je to pro mne absolutni novinka na kterou jsem nebyl pripravenej. Mam zaplacenej kurz na tandem a tohle mi teda udelalo peknou caru pres rozpocet. Jak sakra muzou menit podminky ze dne na den, aniz by o nich probehla nejaka diskuze? Proc vlastne je podminkou ziskani PP tandem pilot absolvovani SIV? Litam 7 let, klapancu jsem uz schytal nepocitane, nemam problem je resit. Vetsi zavlek pravda jsem jeste nemel, ale kdo po absolvovani jednoho kurzu SIV o sobe muze rict, ze bezpecne zvlada fullstall, navic jeste s tandemovym padakem, kde je uplne jina energie a sily? Co k tomu vubec vedlo? Proc nevyhovovaly soucasne podminky? Je snad nejaka vysoka nehodovost pilotu letajicich tandemy vznikla spatnym resenim nestandartnich letovych rezimu? Proc ma najednou ziskani pilotniho prukazu na tandem vyjit na trojnasobek ceny? Proc se o tom nikde nediskutovalo? Beru to jako peknej podraz. Vypichnul jsem z toho zrovna tohle, protoze mne to po zbeznem precteni nejvic prastilo do oci a nejvic mi to vadi. Vypada to, ze se pro mne ziskani PP na tandem stane nesplnenym snem a pritom chybelo tak malo, zacit s tim o par mesicu driv.

  • 2 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: kikimura (+0) (-0) | Zasláno: 31.07.2011 * 11:48

    Imho bych doporučil se obrátit s těmito dotazi na Laa, než se rozčilovat tady. Myslím, že to bude rychlejší. Případně na kteréhokoliv inspektora provozu, nebo instruktora. Tam bych diskuzi a znalosti totiž očekával. Ne mezi veřejnou paraglidingovou obcí. To by asi nedopadlo nejlépe..:)

  • 3 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 31.07.2011 * 12:12

    svaz PG sice má webové stránky, ale není na nich diskusní fórum. Bylo mi řečeno, že pokud je třeba, diskutuje se zde na pgwebu.

    Nové předpisy asi nebylo potřeba s nikým konsultovat.

  • 4 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 31.07.2011 * 14:02

    Mluvil jsem ted s ing. Humlem a nasledne i s mym instruktorem. Jedina sance jak si udelat Tecko podle stare PL3 je nechat si vystavit osobni list jeste dnes. Takze kdo planujete pilotak na tandem a nemate SIV, zkontaktujte co nejdrive sveho instruktora at Vam jeste dnes vystavi osobni list. Pajkus

  • 5 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 31.07.2011 * 21:52

    Tak jsem věc zkoumal a do tvorby předpisů nemá mimo Hostivař nikdo co kecat...je tu problematika formální stránky..Podle vnitřní legislativy LAA, alespoň z té, co mám k dispozici, NENÍ postup tvorby předpisů nijak definován, tedy není absolutně popsáno, jak mají předpisy vznikat, jakým schvalovacím systémem v LAA mají projít, který orgán, nebo funkcionář je za ně odpovědný, či je projednává. Jistou kompetenci má popsánu pouze „Ředitel správy SLZ“, který „předkládá předpisy státním orgánům, vydává je a je odpovědný pouze za soulad s jinou leteckou legislativou“.

    Takže jako členové LAA, která si na základě pověření sama spravuje a organizuje svoje hobby, máme sice volební práva, „místní zastupitelství, vládu, ministerstvo financí, školství, soudy, policii“, ale „moc zákonodárná“, není nijak definována a běží pokoutně, zcela mimo nás...Fuj, v takovém státě bych asi žít nechtěl... ;o))) O nás, bez nás...

    Jako pesimista nevěřím, že by existující stav „práv k předpisům“ vznikl nějakým nedopatřením, či opomenutím a velice rád bych byl u zajímavých rozhovorů někdejších „otců zakladatelů“ LAA... ;o)

    LAA se nám tedy asi pomalu transformuje ze zájmového sdružení několika tisíc osob, kteří sami spravují svoje aktivity, na pár lidí sedících v Hostivaři, kteří pozvolna přecházejí do praktik státních orgánů a jednání z "pozice moci"... ;o)

    De facto je to o jasný signál, že nižší organizační struktura LAA je pouze formalitou a členstvo je odborně nekvalifikované, účelné pouze k placení příspěvků a udržování existence LAA s jejími státními dotacemi svojí přítomností v organizaci... ;o). Obzvlášť za stavu, kdy se dříve diskuse k předpisům vyvolávala...

    Nicméně by to chtělo aspoň nějakou primární slušnost, jako že někdo alespoň informuje o úmyslu a pak má odvahu se pod předpisy podepsat...

    Příspěvek dmb77 asi motivuje k hlubšímu pátrání, co se vlastně změnilo, komu a čemu to slouží...

    Zda je pro vás akceptovatelný stav, kdy sice smíte odvážně připomínkovat nové zákony ČR, ale nemáte právo se ani dozvědět, že vám VAŠE hobby sdružení, placené z VAŠICH příspěvků a státních dotací vyplývajících z VAŠEHO členství v organizaci mění VAŠE předpisy, se musíte rozhodnout sami... ;o)

  • 6 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 31.07.2011 * 22:53

    Také by mě zajímalo, kdo protlačil nutnost SIVka pro Tandempilota a co za to dostal. Všechny ostatní změny v PL3 jsou smysluplné, takže se ptám, jaký je smysl takového plošného nařízení, je to jen byrokratický omyl, nebo úmysl s cílem dostat z pilotů další prachy ? Nesleduji statistiky nehodovosti, ale pokud vím, tak nehod tandemů je minimum. SIVko není nikdy na škodu, ale nařizovat to direktivně zkušeným pilotům, které nějaký klapanec nerozhodí, je divné. Možná by věděla Klára Beranová, která je v článku v pilotovi napsaná jako autor...

  • 7 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 01.08.2011 * 00:09

    O změnách to zase tolik není... Důležitý je "princip" a zejména to, že pokud by měl někdo i všeobecně prospěšný námět, tak si ho může na dlouho strčit za klobouk. Předpisy nelze inovovat a předávat na ministerstvo každý měsíc...

  • 8 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: zeleny.frantisek (+0) (-0) | Zasláno: 01.08.2011 * 15:36

    Inu, taky by mě zajímalo, kdo prosadil ty SIVka... Není to zrovna korektní jednání ze strany LAA.

  • 9 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 01.08.2011 * 16:18

    Dostala se ke mne neoverenena informace, ze v poslednim navrhu novych pravidel od Hajka ty SIV pro tandem nebyly, pry to tam dosadila az Beranova. Navic jsem se i dozvedel, ze pozastavila pilotak nekomu kdo s partickou jel kolem Brna na kole a jeden z te particky ujety tracklog prihlasil na cpp i s fotkami. Byl mu pozastaven pilotak od 1.8. za naruseni CTR Brno. Je to take neoverena informace, ale pokud je to pravda, tak nas hlavni inspektor pravdepodobne postrada zdravy rozum.

  • 10 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 01.08.2011 * 16:46

    Jsou tady individua, který si sem dávají jízdy na kajaku, na kolech atd. Pokud někdo tohle udělá sám člověk s piloťákem tak tím znehodnocuje/znevažuje soutež a nějaký dočasný pozastavení piloťáku si jedině zaslouží. Navíc to mohla být klidně babská povídačka, víme jak to chodí. Jedni se pomlouvají navzájem a naopak.

    Co se nových licencí týče na tandem týče tak tam beru jakýkoliv kroky ke zvýšení bezpečnosti jako plus. Věřím že spoustu pilotů má nalétáno spoustu hodin a zkušeností, ale jsou taky určitě "rychlokvašky", který se do tandemu hrnou. Díky tomu se možná zvedne úroveň bezpečnosti. Je sice otázkou diskuse do jaké míry může být taková změna pravidel ovlivněná komerčním tlakem - ale z pohledů pasažérů to je jedině přínos. A v předpisy pro T pilota by měli být takové, aby pasažérovu alespoň minimální bezpečnost zajistili.

    Nebudeme si nic namlouvat, ono ani úroveň znalostí a tréninku normálních pilotů taky neni zrovna nejrůžovější. Zvlášť když to občas ve školách jede jako na běžícím pásu v továrně na piloty.

    Spíš by mě zajímalo jak bude člověk dokazovat že už na nějakých případně SIV byl? A kdo bude rozhodovat o tom zda budou "uznána" či nikoliv.

  • 11 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 01.08.2011 * 16:47

    sry za překlepy a chybky ve slovosledu, posílal jsem z mobilu a pořádně jsem si to po sobě nepřečetl.

  • 12 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: zeleny.frantisek (+0) (-0) | Zasláno: 01.08.2011 * 17:06
  • 13 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: marlus (+9) (-1) | Zasláno: 01.08.2011 * 17:14

    tak bohužel žádné povídačky a k této tragikomedii ze strany hlavní inspektorky skutečně došlo, jedná se o tento "let"

    https://www.xcontest.org/2010/cesko/prelety/detail:Kudrnka/28.8.2010/09:54

    - no comment.

    2 polachp:

    A to myslíš doopravdy vážně - za přihlášení sranda tracklogu v amatérské soutěži, vydat správní rozhodnutí veřejného činitele které znemožňuje provádět legálně činnost ???? To ses zbláznil.

    tento "let" nemá žádnou váhu v bodování poháru a i z popisu a fotek je zřejmé o co se jedná. Také to tak většina pochopila - naštěstí.

    Jsou tu i individua co nemají nadhled a smysl pro humor.

    Ale je pravda že by se aspoň tyto tracklogy nemusely hlásit do bodování.

    Co se týče změn v předpisech tak se mi ale hrubě nelíbí že "někdo" "něco" vymyslí a pak to pouze dá navědomí a to sminimálním předstihem v době dovolených. Kdo je tady pro koho hergot.

    Souhlasím s Wilibaldem:

    " LAA se nám tedy asi pomalu transformuje ze zájmového sdružení několika tisíc osob, kteří sami spravují svoje aktivity, na pár lidí sedících v Hostivaři, kteří pozvolna přecházejí do praktik státních orgánů a jednání z "pozice moci"..

    Nicméně by to chtělo aspoň nějakou primární slušnost, jako že někdo alespoň informuje o úmyslu a pak má odvahu se pod předpisy podepsat... "

    Nehodnotím samotné změny ale ten princip lterý se lehce může zvrhnout v něco co rozhodně nechci.

  • 14 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 01.08.2011 * 17:25

    Nevim, ja osobne cpp jako soutez ani moc neberu, svyma vykonama poradi na bedne opravdu neovlivnim a ani ho neovlivni, kdyz sem nekdo postne na ukazku nejakej vylet a ten potom stahne. Tohle mne navic i docela pobavilo. CPPcko je pro mne spis spolecenskou zalezitosti a zdrojem informaci. Bylo by mozna vhodny dat sem i nejakou sranda spolecenskou nebodovanou kategorii kam si muze prihlasit kdo chce co chce.

    Zabaveni pilotaku za ohrozeni bezpecnosti narusenim CTR, kdyz k nicemu takovemu nedoslo - coz je poznat jak z tracklogu, tak fotek k nemu prilozenych, ze se nejednalo o let, mi teda v poradku vubec nepripada.

    Stejne jako mi nepripada v poradku trojnasobne umele zvyseni ceny za PP na tandem, kdyz k tomu nebyly zadne duvody.

    Ani neznam zadne rychlokvasky, kteri se hrnou do tandemu. Navic to uz pojistuje podminka byt nekolik let pilotem A+B.

    V zajmu bezpecnosti bysme za chvili mohli dat i podminku absolvovani SIV i na acko.

    Obecne podminovat ziskani jakekoliv ceske licence necim, co se musi delat v zahranici povazuji za ptakovinu.

    Co se tyka urovne skol, tak co jsem mel moznost ja v poslednich letech videt, tak je opravdu profesionalni a vysoka. Zavidim dnesnim kurzikum.

  • 15 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: dmb77 (+18) (-16) | Zasláno: 01.08.2011 * 17:26

    Ten muj posledni prispevek byl reakci na polachp.

  • 16 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 02.08.2011 * 01:25

    Dějou se vůbec divné věci. Za provedení technické prohlídky se na jaře zavedlo výpalné 100Kč.

    Teď změna předpisů s docela diskutabilním obsahem. U obojího je třeba se ptát "cui bono?"

    Přitom ve slušné společnosti by člověk očekával, že jakékoliv poplatky budou nejen řádně zdůvodněny, ale také bude zcela transparentní jejich využití, a bude zřejmé, že cíle není možno dosáhnout úsporami (zkrátka chcete prachy - prokažte napřed, že s nimi dobře hospodaříte). Stejně tak jakákoliv další povinnost by měla být velmi pečlivě zdůvodněna a pokud se někdo zaštiťuje bezpečností, tak bych rád viděl analýzu nehod tandemů a rozbor řešení. Takto mi to připomíná spíš ministerstvo dopravy s dopravními experty (esenbáky a hráči na strunné nástroje), co nás kromě neustálé buzerace na silnici přinutilii si koupit x-té lékárničky.

    Zatím jsme, snad, k tomuto stavu ještě nedospěli, ale pan Murphy měl pravdu.

    A pokud opravdu někdo přišel o piloťák kvůli narušení CTR na bicyklu, není už asi nač čekat.

  • 17 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 02.08.2011 * 02:30

    @pgPavel: taková představa je krásná, ale nefunguje tak stát a nebude tak podlě mě ani fungovat LAA, z jednoduchýho důvodu. Protože prostě nemusí, nikdo jim to nenařizuje a poplatky můžou dávat třeba za sednutí na startovačve dokud se někdo pořádně neozve :/ Můžou si s nebem dělat co chtejí prostě proto že tu moc mají.

    @dmb77: Myslel jsem že diskuse se týkala úpravy pravidel. Napsal jsem jednoduše, že to může přinést zvýšení bezpečnosti. Je to můj osobní názor. Stejně tak jako to pozastavit někomu licenci za to že sem dá tracklog kterej porušuje pravidla soutěže. A bůhví jak to bylo, možná to byla samá srandička srandička a prdelky - a Klára si třeba prostě nenechala "srát na hlavu". Nevím. Ale co vím jistě je že k problematice změny pravidel je to tak jako tak naprosto IRELEVANTNÍ.

    K SIV v PL3

    Kdo z pilotů, kteří nad svým lítáním přemýšlí, na ty SIVka aspoň jednou nejde nebo už tam nebyl? Znám málo takových lidí. A lidi co mají brát pasažéry by u lítáním přemýšlet měli. Tak v čem je takovej problém? Navíc si myslím, že to stejně nepochází z český halvy, ale že se motivovali z pravidel v zahraničí. Což pořád nevylučuje jistej "komerční" tlak, jak jsem psal.

    Co se ČPP týče, je to soutěž dle který se z části taky vybírá reprezentace, tak je škoda že ji vidíš jako "sranda soutěž". Nemyslím si že to LAA a lidi co se o soutěž starají vidí stejně jako ty. Já teda ne. Každopádně souhlasím s tím že taky slouží jako super komunitní věc a zdroj velmi poučného materiálu.

  • 18 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 02.08.2011 * 02:34

    Ještě mě napadlo, že jsem taky slyšel že SIV budou povinná i pro sportovní licenci, a o jisté formě zjednodušných SIV (1/2SIV) se přemýšlelo i pro nižší stupně pilotní licence.

    Mě by spíš pořád zajímalo jak se bude účast na těch SIV ověřovat? Co když někdo pojede na SIVka který nepořádá žádná česká škola a další zajímavý případy?

    A další věc je že asi nikde neni definovaná osnova těch SIV, tzn že někdo si třeba na SIV nevyzkouší to co ten druhý.

  • 19 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: kikimura (+0) (-0) | Zasláno: 02.08.2011 * 08:54

    to polachp: Už jsi napsal mail na Laa? Vždyť to sem pak můžeš pastnout. Místo neustálého pokládání otázek veřejnosti.

    Ostatně to je i na ostatní, copak je tak těžké pokud se mi něco nelíbí jít prostě otravovat a linčovat toho, kdo to provedl a pak sem napsat zjištění, než tady brojit a popuzovat ostatní..Laa není ohromná budouva s ochrankou, kde by se mohl představený celý den schovávat. Najdete ho max za třetíma dveřma.

    Vyřizování a dokládání Siv, je otázka i s odpovědí max na jednu řádku...

  • 20 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: kobrz (+9) (-2) | Zasláno: 02.08.2011 * 10:14

    tak ja sem pár jednořádkových odpovědí napíšu.

    potvrzeni SIVek probíhá obdobným způsobem jako potvrzení, že umíte udělat zatáčku...je na to kolonka v osobním listu, kam se napíše datum a podpis SIV instruktora (takže myslím není problém se zahraničními školami petře).

    k tvorbě předpisů. každý rok probíhá setkání inspektorů, kde se takové věci řeší. předpisy potom formuluje hlavní inspektor (ty současné jsou dílem posledních dvou) a znění zase konzultuje s inspektory, co o to mají zájem.

    k předstihu a diskuzi: jestli se nepletu, tak znění nových předpisů bylo ke stažení minimálně od dubna. diskuze s běžnými piloty by asi byla neúnosná, zastupují nás naši inspektoři.

    k zavedení SIV pro tandemáře: myslím, že nutnost SIVek pro T pilota je bez debat. nerozumí ten, kdo na nich nebyl. narážky, že si to protlačili SIV instruktoři jsou blbost. když se nepovedlo výrobcům záložáků ovlivnit takový závěr testu ZP, že i prastarý se hned otevře a nárůst opadání není nebezpečný (jenom ho nesmíte namočit), tak se ovlivnění SIV instruktorama nebojim.

    k činnosti LAA: lidi v Hostivaři si platíme za to, abychom měli u nás kde létat. velikost organizace musí brát v potaz ministerstvo dopravy a taky má pověření se o SLZ starat. příspěvek beru jako roční pronájem oblohy, protože bez lidí LAA co nám ji chrání bychom brzo chodili pěšky. např. myslím, že v současné době se reší provoz dopravních letadel v prostoru E, tj. s náma. LAA by je ráda vykázala do svých koridorů.

    no to bylo poněkud delší. doufám, že to něco vysvětlilo.

  • 21 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 02.08.2011 * 10:45

    To kikimura - Bohužel diskuse, tak jak byla uvedena, mi připadá jako velice vhodná k dalšímu rozvoji... A je překvapením, že se tu dokáží tvořit vlákna se stovkami příspěvků "o nesmyslech" a s naprosto zásadními jevy a riziky negativního vývoje do budoucna a pro všechny nená nikdo problém.

    Připomínám, co to je:

    - LAA už nepovažuje za vhodné ani oznamovat úmysl změn předpisů a umožnit ke změnám diskusi

    - neobtěžuje se provedené změny "odprezentovat" a vysvětlit členům. Prostě jen oznámí, že existují.

    - v rámci LAA není nastaven systém, jakým mají být předpisy tvořeny a schvalovány a není ja za ně popsána odpovědnost

    - aktuálně neexistuje formální cesta, jak by mohli členové předpisy ovlivňovat, ani nemají možnost volit zástupce, kteří by je ovlivňovat mohli

    Tento stav věcí existuje výhradně díky tomu, že ho členové a piloti UMOŽŇUJÍ...Pokud ho budou i dále umožňovat, je nutné aby byli srozuměni s jeho dalším negativním vývojem do budoucna. To je prostě přirozelý evoluční jev...

    POKUD NEBUDOU PILOTI CHTÍT OVLIVŇOVAT SVOJI LEGISLATIVU, BUDE JI S RADOSTÍ OVLIVŇOVAT NĚKDO JINÝ... Taky přirozený jev...

    SIV a tandem je možná dobrý příklad. A´t se tady za čas nikdo nediví, že v dalším předpisu "v zájmu bezpečnosti neviných pasažérů" bude požadováno na tandem 1000 nalétaných hodin, oprávnění nejméně instruktora, SIV a přezkoušení inspektorem každý rok a speciální osobní povolení od kohosi v LAA...

    Tím školy a inspektoři budou tak nějak "mít co dělat" a aspoň se nám trochu pročistí konkurenční prostředí v oblasti komerčních vyhlídkových letů. ;o)))

    Nebo si chceme také počkat, až cesta od počátku, k průkazu C, bude v ceně "papírů na vrtulník"...???

    Jinak tu padla zajímavá otázka zahraničních výcvikových předpisů. Mám je celkem prostudované a velice rád o nich ve vztahu k našim budu kdykoliv diskutovat...včetně způsobů, jakými se tvoří... ;o)

  • 22 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: kikimura (+0) (-0) | Zasláno: 02.08.2011 * 11:55

    to wilibald:

    Já neznevažuji tuto diskuzi. Ani se mi nechce moc prezentovat názory. Ale dobrá. S úpravami celkem bez vyjímky souhlasím a to i co se týče SIV pro tandem, v podstatě se klidně podepíšu pod příspěvek Honzy Kobera. Co se týče informovanosti, tak to je tam popsáno taky. Navíc na instruktorském kurzu byly změny prezentovány a vedla se o nich diskuze. Vedla se s lidmi, u kterých se předpokládá zájem na tom co se v pg obci děje a očekává se u nich nějaké zdravé povědomí. Netroufám si ani v nejmenším hodnotit, jestli to bylo dostatečné, případně jestli vůbec se vedla diskuze kdekoli jinde. Je klidně možné, že se návrhy rozesílali po všech školách tudíž instruktorech a inspektorech k připomínkování. A pokud mi toto nikdo neřekne, tak odmítám hodnotit, nebo se vyjadřovat k tomu, jak a proč předpisy vznikly. A to vidím jako problém této diskuze. To že Vy jste použil k upozornění na jiný problém, nesouvysející s pravidly jako takovými je v pořádku. Ale taky bych asi spíš tyto připomínky sepsal, prezentoval a poslal oficiálné na Laa k vyjádření, případně jako doporučení ke změnám, než tady jen tlachat v diskuzi..Nemyslím to zle, ale v podstatě i toto téma bude "vlákno se stovkami příspěvků "o nesmyslech"", pokud si tady bude každý jen vylévat srdce a honit ego..Pokud se Vám to nelíbí, tak proto něco dělejte. Nejen to, že na problém budete upozorňovat na webu pro "amatérskou soutěž" :).. Nic ve zlém.

  • 23 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 02.08.2011 * 13:13

    Kikimura - o tom, co a jak proběhlo jsem už "lehce" informovaný. Kdo k tomu měl co říct, se mi ozval mimo. A oficiální kroky samozřejmě činím. Šly dopisy na Prezidenta LAA, předsedu revizní komise a předsedy svazů. Takže v tomto směru bez obav, sepsáno a prezentováno je. Včetně toho, že jsem věnoval spoustu času "studování problému" a v přípravě jsou návrhy pro Radu LAA.

    Zde nabízím náměty k diskusi veřejnosti, a to z důvodu, že jiné vhodné místo není a v Pilotu nikdo nic podobného nejspíš nezveřejní... ;o)

    To, zda tyto náměty někdo využije, nebo se nad nimi zamyslí, je už jeho osobní věc..

    "a pokud mi nikdo neřekne" - já se to tady snažím říkat a nikdo jiný to asi nebude... ;o) Stejně tak, pokud budu něco pouze tiše řešit po formální rovině, tak se o tom asi těžko někdo dozví a podpoří... budu tedy následně z LAA pouze v klidu "smeten", jako psychopat, škůdce a nepřítel všeho lidu... ;o)

  • 24 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: kikimura (+0) (-0) | Zasláno: 02.08.2011 * 16:57

    Díky za vysvětlení a sem rád, že se najde někdo kdo jen netlachá a něco dělá. Občas mám pocit, že fora k ničemu jinému nejsou.

    "a pokud mi nikdo neřekne" já pokud něco komentovat chci, nebo si udělat názor, tak se zeptám tam, kde očekávám kvalifikovanou odpověď, ne na foru. Vztaženo k původním otázkám na začátku.

    Tedy se to v podstatě netýká ani tvé aktivity. A vlastně se tady ty odpovědi, kromě jednoho příspěvku stejně neukázali - šli podle toho co píšeš soukromou cestou. Takže jsme stejně na začátku. Tak můžou ostatní doufat akorát v to, že to sem někdo napastuje až zvedne zadek a půjde to zjistit na oficiální místa.

    Mezi námi třecí plochy nejsou, tak bych to dál neprobíral a nepřidával 100 příspěvků o ničem :)

  • 25 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: ondrap (+79) (-15) | Zasláno: 02.08.2011 * 20:35

    Mě vždycky ty podmínky pro tandem přišly divné. Chápu, že je vhodné, aby člověk uměl lítat...na druhou stranu...

    Kolik se stalo nehod tandemů za posledních 10 let, které by reálně nevznikly, pokud by pilot absolvoval SIV?

    Stejně tak mi bylo vždycky záhadou , k čemu konkrétně je ona praxe X letů...

  • 26 to: pgPavel »PM | Zasláno: 02.08.2011 * 01:25
    Autor: wolf_pg (+0) (-3) | Zasláno: 02.08.2011 * 21:09

    tvrzení : "Za provedení technické prohlídky se na jaře zavedlo výpalné 100Kč ...." pravdivé není.... 100Kč je poplatek za vystavení technického průkazu. buď u nového křídla.... nebo pokud starý piloťák nemá prázdný "chlívek" pro zazanamenání aktuální technické. uvedenou částku hradí vystavovatel techničáku LAA...a mně, jako prodejce, by hanba fackovala, kdybych tuhle částku měl požadovat po zákazníkovi :-P

  • 27 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 03.08.2011 * 08:54

    Aha, tak to díky za vysvětlení. Přesto mi není jasné, za jakou službu nebo úkon se to platí.

    Tu kartičku (já jsem to náhodou stihl těsně před vznikem té povinnosti) prodejce vytáhne z šuplíku a vyplní.

    Je to snad poplatek za právo vytahovat kartičky z šuplíku?

  • 28 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: klobouk (+0) (-5) | Zasláno: 03.08.2011 * 09:36

    To kilo zaplatí výrobce nebo prodejce velectěné LAA,za každou papírovou kartičku,kterou mu "prodají".Co je na tom k nepochopení,víš kolik stojí toner a papír,to se za ty peníze snad ani nedá vyrobit.Stěží to pokryje náklady.:-)

    To se přeci nedá nazvat výpalným :-))

  • 29 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: wilibald (+11) (-6) | Zasláno: 03.08.2011 * 10:14

    Z pohledu členů je aktivita zvyšování příjmu jinde, než u nás chválihodná, ovšem za výrobce a prodejce to může být problematické. Nevím, jak je to přesně postaveno. Jak to popisujete, pokud by se jednalo o varianty:

    - poplatek platí inspektor, nebo člen LAA, shodou okolností výrobce

    - je to CENA za prodej formuláře

    - vybírání poplatku je postaveno na dobrovolné dohodě LAA a výrobce

    bylo by vše O.K.

    Pokud je to jinak, může to být právně "vachrlaté". Kdyby to zavánělo "prodejem práv a kompetencí LAA", nebo "uvalením daně z výroby či prodeje křídla" nastal by velký průšvih. Ale doufám, že to snad ošetřené je a nejpíš se to fakturuje jako prodej kartičky. Kartička za kilo je dobrá nabídka, výrobci by mohli být zpoplatňováni daleko hůř... ;o)

  • 30 pgPavel | Zasláno: 03.08.2011 * 08:54
    Autor: wolf_pg (+0) (-3) | Zasláno: 03.08.2011 * 11:25

    upřesním: ...tuhle kartičku vytáhne ze šuplíku inspektor techniky, který má právo ji vyplnit. a orazítkovat. ten formulář, který mu LAA prodá za to zmíněné kilo. a ten inspektor techniky pak kilo přeúčtuje výrobci_prodejci. pokud není přímo jeho zaměstnancem.

  • 31 wilibald »PM | Zasláno: 03.08.2011 * 10:14
    Autor: wolf_pg (+0) (-3) | Zasláno: 03.08.2011 * 11:30

    je to cena za formulář. který je jiný, dokonalejší ....atd. ještě jedna asi méně známá poznámka: na jaře se mluvilo o jakémsi "dobrovolném" příspěvku, který by odevzdávali výrobci/dovozci techniky dle počtu jeho zaměstnancůzaměstnanců. nedokáži posoudit, zda se výběr příspěvku jen opozdil, nebo bylo shledáno, že tento příspěvek není až tak košer....

  • 32 RE: Nové PG předpisy...???
    Autor: stroupek (+4) (-0) | Zasláno: 19.08.2011 * 08:56

    Osobně si myslím, že kurz NSL není v žádném případě na škodu, ale na druhou stranu na SIVkách se nikdo lítat nenaučí. Řízený nestandardní letový manévr je něco naprosto jiného, než když se to samé přihodí nečekaně na přeletu. Takže letová praxe se mi zdá mnohem důležitější a to snad bylo předmětem diskuse těch mnohem lepších pilotů než jsem já.A tak v tom opravdu tuším spíš komerční zájem než upřímně míněnou snahu o vyšší bezpečnost na tandemech.Odpovědnost za dalšího člověka na padáku je ohromná a před těmi co do toho jdou hluboce smekám a myslím si, že jsou na takové výši, že dovedou posoudit co pro bezpečné létání potřebují. Aneb snaha nahradit osobní odpovědnost přepisem se mi nejeví jako smysluplná.

    to polachp : teda fakt mě zamrazilo při přečtení "A bůhví jak to bylo, možná to byla samá srandička srandička a prdelky - a Klára si třeba prostě nenechala "srát na hlavu". " Doufám, že to nemyslíš vážně a že to není pravda protože pak bych musel všemi končetinami hlasovat za to, aby ve funkci končila a to pro zneužití pravomocí. To že ti někdo " sere na hlavu" nemůže být v žádném případě důvodem ke správnímu řízení !!!! no a pak by neměla žádný smysl pro srandu a to je hrozné u každého a u padáčkáře nepřípustné :-)...

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: