FÓRUM PGweb


[Téma] Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika

Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
Autor: andrew4u (+17) (-0) | Zasláno: 14.03.2013 * 11:51

Rad bych otevrel toto tema, nebo se mi zda velice dulezite, byt nadmiru choulostive. Asi jako vetsina pilotu jsem zil v domeni, v pohadce, ze s mym pilotnim prukazem a nalestenou IPPI kartou muzu zcestovat Evropu a vsude litat legalne (pokud budu mit pojisteni vyzadovane v danem state a chovat se podle leteckych zakonu dane zeme). O to vice jsem byl sokovan, ze i u s nami sousedicich zemi tomu tak neni a vse je doopravdy jenom sen.

Zainvestoval jsem tudis par hodin abych zjistil o co tedy vlastne jde a proc tomu tak je. Vzdyt na strankach LAA, DHV, öAEC a FAI je psano, ze narodni pilotni prukaz se s dodatecnou IPPI kartou stava platny mezinarodne. Jak tomu tedy je? Dalsim zjistenim jsem se dopatral k informacim, ze tento stav vzniknul vzajemnou dohodou narodnich associaci (jako DHV, LAA,..). Predevsim proto, aby vyresili tento enromni problem o platnosti narodnich licenci v zahranici. Puvodni problem vsak zustal - a to ten, ze narodni zakony, ktere jsou pevne dane, ve vetsine zemi umozni legalne litat pouze piloty, ktere drzi licenci te dane zeme.

V urcitych pripadech doslo k bilateralnim dohodam (napr mezi DHV a öAEC) ze z duvodu stejnym smernic pri skoleni a vydavani pilotnich licenci jsou pilotni prukazy obousmerne platne. Tudis nemecky obcan, vlastnici nemecky pilotni prukaz, muze bez problemu a dalsich karticek (bez IPPI) legalne litat na uzemi Rakouska. Ovsem toto neplati pro obcany Ceska.

Napr. Rakousko: V poslendich 5+ letech probihaji snahy zmenit klicove zakony. Avsak doposud k novelizaci nedoslo. Soucasny zakon neuznava zahranicni pilotni prukazy a FAI nebo IPPI na tom nic nemeni - a o tom se radeji moc nemluvi.

Snaha o zmenu je, ale zatim bez vysledku. Vice zde:

http://www.freiflieger-magazin.at/new/index.php?id=anfrage

http://www.freiflieger-magazin.at/new/index.php?id=anfrageimparlament

Tema IPPI je konzervativni a situace katastrofalni. V rakousku mi bylo receno "ze si tou kartickou muzu jit vytrit prdel" a ze muj Cesky pilotak je tu tak jako tak neplatny. Ano, normalne je nam to jedno, protoze to nikdo neresi, nikdo nic nekontroluje atd. Problem muze prijit az tehdy, kdy si nejaky kurzik pujde zalitata na Emberger, nouzove pristane do trafostanice, vyhodi proud v celem meste a pojistovna zacne patrat jak se z toho celeho vyvliknout. A reseni najde velice rychle ;-) ...z ambiciozniho kurzika, ktery byl okouzlen litanim se stane bezdomovec ktery bude do konce zivota splacet dluh. Nehlede na to, ze pokud obdrzel po kurzu IPPI kartu, tak pravdepodobne level 3. Na strance FAI pro Rakousko se zminuje, ze "to fly cross country a Stage 5 is required, Stage 4 allows only local flights" - kdyby tedy vubec IPPI mela nejaky vyznam.

Pro nemce/rakusaky je IPPI take velke tema, protoze chteji litat v zahranici. DHV vedla velkou katolizaci ohledne IPPI, jeji potrebnosti, nutnosti atd. V poslednich mesicich a letech meni trochu retoriku protoze zacala prosakovat problematika a to predevsim ohledne pravni stranky. Navic v Rakousku a Nemecku stoji tato kouzelna karticka desetinasobek toho co v Cechach a tudis o to vic nevole vyvolala tahle 90-100EUR IPPI zalezitost..

http://www.freiflieger-magazin.at/?p=181

http://www.freiflieger-magazin.at/?p=1148

http://www.freiflieger-magazin.at/new/?id=ippimaer

Moje reseni.. nebot v Rakousku litam casto, tak mi nezbylo nez si udelat Rakouskou licenci, navic s vedomim, ze existuji bi a trilateralni dohody se Svycarskem Nemeckema pokud se nepletu i s Italii. Tudis pokryvaji vetsinu zemi ktere jsou pobliz a kde bych rad cas od casu lital. Pokud se nepletu (nezjistoval jsem) jsou zakony ve Francii volne tudis tam neni problem. Slovnisko nevim, bylo by zajimave vedet. Jakekoliv dodatecne informace uvitam. Pokud nekdo studuje prava a ma cas a chut rozhodne to bude ku prospechu veci.

Kazdopadne bych timto prispevkem rad rozpoutal diskuzi na toto tema. Verim, ze je absolutne vitalni vedet na cem cesky pilot vlastne je a defakto jaka rizika na sebe litanim v zahranici bere.

38 příspěvků
shlédnutí: 9226
  • 1 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Boeing (+7) (-0) | Zasláno: 15.03.2013 * 08:28

    Rakouský piloták je určitě zajímavá myšlenka . To jsi udělal jen přezkoušení, nebo jsi šel normálně do kurzu ? Kolik to celé stálo ? Jsou nějaké roční náklady na udržení licence ?

    Děkuji za odpověd.

  • 2 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Tomik32 (+0) (-0) | Zasláno: 15.03.2013 * 10:58

    http://www.shv-fsvl.ch/fileadmin/redakteure/PDFs/Verband/english/Switzerland.pdf

    Zijem vo CH,mal som slovensku licenciu,ale kedze mam vo Svajciarsku trvaly pobyt,tak som musim absolvovat tunajsiu skolu.Este ze moj instruktor mi uznal (no nemusel) IPPI 3 ,takze kurz nerobim od uplneho zaciatku.

    Pozor!!!

    Piloti zo zahranicia,ktori si chcu prist do CH polietat,tak musia mat minimalne IPPI 4

    Zdravi Tomas

  • 3 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Morris (+1) (-0) | Zasláno: 15.03.2013 * 13:59

    No pan Walter Kepplinger je v Nemecku a Rakusku pomerne znamy kritik systemu DHV. Svojimi cinmi poukazal na niektore nepekne praktiky DHV, ale ked sa clovek zacita do celej problematiky, ostane z toho vsetkeho pocit, ze pan Keplinger je tak trochu "stoural".

    Cela ta plemika okolo pilotakov vyvstala z jedneho jedineho dovodu: Zahranicne pilotaky sa v Rakusku neuznavaju preto, lebo sa tamojsie skoly boja, ze im budu rakuski obcania robit vycvik v krajinach, kde je to lacnejsie (CZ, SK). Preto clovek s TRVALYM POBYTOM V RAKUSKU je povinny si spravit pilotak doma v AT. To iste plati o DE. Je tu mala vynimka, ze vzhladom na znacnu podobnost smernic DE a AT navzajom pilotaky uznavaju.

    Doteraz mi nie je znamy pripad, ze by poistovna Nemeckeho pilota odmietla platit plnenie vyplyvajuce z poistky v pripade poistnej udalosti vzniknutej v Rakusku.

    Rakuska legislativa doteraz nemala problem s cudzimi pilotmi lietajucimi na ich uzemi. Turisticky ruch, ktoreho su aj zahranicni PG piloti sucastou, je v AT nie nepodstatnym hospodarskym faktorom, tak nebudu predsa vyhanat ludi, ktori im prinasaju peniaze. Skor mam dojem, ze cinnostou a aktivitou pana Kepplingera sa v rakuskom parlamente prebudi nejaky spiaci byrokratik, ktory sa na tomto probleme bude chciet profilovat a este len teraz zacne robit bordel.

  • 4 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: andrew4u (+17) (-0) | Zasláno: 15.03.2013 * 18:44

    Ano nepopiram ze je stoural, ale co si musime priznat je fakt, ze jako jeden z mala poukazuje na tento (z meho pohledu) katastrofalni stav. Zaroven se snazi vsechny informace davat dohromady a zverejnovat je.

    Ad situace doposud:

    Ja bych rozlisoval mezi tim, ze doposud neni znam zadny pripad/nebyl problem.... a realitou. Realita je, ze k tomu dojit muze a problemy mohou nastat, nebot tak jsou nastaveny zakony.

    "Doteraz mi nie je znamy pripad, ze by poistovna Nemeckeho pilota odmietla platit plnenie vyplyvajuce z poistky v pripade poistnej udalosti vzniknutej v Rakusku. "

    Ad citace: Asi mas na mysli Slovenskeho pilota, ne Nemeckeho, nebo se pletu?

    Ja osobne jsem take neslysel o problemech a sam jsem zadne nemel. Avsak problemy v s pojistovnamy jsem jiz mel - nebyly spojene s paraglidingem. A pokud se bude moct pojistovna vyvliknou z pojistne udalosti, tak to radi udelaji a ja bych se nerad dostal znova do teto situace. Jednou to stacilo a prave toto ponauceni do zivota jsem si vzal. Situace a duvod proc jsem toto tu vlakno otevrel je prave proto, abych upozornil na choulostivost pravni stranky veci - a pripadne dusledky.

    Je samozrejme, ze turisty at uz pesi nebo letce tu maji radi. I proto paraglidove skoly, instituce, webove stranky atd nezminuji tuto problematiku a radeji se odkazi na FAI a IPPI.

    Ad pilotni prukaz:

    Ano je potreba udelat prezkouseni z teorie, smernic, atd. Prakticka strana je letova zkouska podle smernice. Rocni naklady na udrzeni licence nejsou zadne. Narozdil od CR je licence dozivotni, jako bylo u nas drive. Celkove naklady se lisi skola od skoly ale dohromady se vsim vsudy okolo 400-500 EUR.

  • 5 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: jan.pa (+9) (-4) | Zasláno: 15.03.2013 * 20:32

    Ahoj, nejlepší by bylo oslovit LAA, která má nás piloty zastupovat, aby k tomuto vydala jednoznačné stanovisko a záštitu a záruky v případě následného právního sporu. PS: pokud již tak dávno neučinila :-)

  • 6 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: jan.pa (+9) (-4) | Zasláno: 15.03.2013 * 20:43
  • 7 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: andrew4u (+17) (-0) | Zasláno: 18.03.2013 * 10:48

    Diky za odkaz. Informace o bilateralnich smlouvach je supr. Nema nekdo vice podkladu k temto smlouvam?

  • 8 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: zdenka (+24) (-3) | Zasláno: 18.03.2013 * 17:04

    Ty informace na svazu pg jsem psala ja zhruba pred 4 lety na zaklade informaci, od prezidenta LAA Brskovskeho z VH. Na valne hromade tehdy seznamoval ucastniky s tim co LAA ten rok delala a jednani o bilateralnich dohodach bylo jednou z techto veci (resilo se tehdy tusim hlavne Polsko, kde nebyla uplne prehledna situace).

    Pred zverejnenim jsem oslovila tehdejsiho hlavniho inspektora a poprosila ho, zda by text precetl a pripadne upresnil, ale nejak k tomu nedoslo. Nakonec jsem se to rozhodla zverejnit aniz by to bylo zkontrolovano s tim ze tam necham ty otazniky a 3 tecky aby bylo videt ze to neni uplne oficialni informace. Prislo mi to lepsi nez tam nemit nic.

    Bylo by fajn mit od LAA nejake mene vagni a hlavne overene informace, ale ja uz silu na to z nekoho neco pacit nemam.

  • 9 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: robert (+28) (-2) | Zasláno: 18.03.2013 * 18:54

    Info ohledně IPPI a pravidel létání v dané zemi je i na webu FAI

    http://www.fai.org/ippi-card/recognition-and-use/373-civl/civl-ippi-card/31579-ippi-card-austria

    je tam napsáno co je požadováno pro dané zeme. IPPI, výše pojištění atd.

  • 10 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Bade (+1) (-2) | Zasláno: 19.03.2013 * 17:55

    ked som vlastnik Fai licencie potrebujem na lietanie v zahranici aj IPPI kartu?

  • 11 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: DejFF (+12) (-25) | Zasláno: 23.04.2013 * 22:03

    To Bade: ano Budeš potřebovat IPPI kartu, FAI je "scóre" karta pro závody. Bez ní tě nepustí na vyšší soutěže. To je můj názor.

  • 12 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: kkaarreell.pg (+9) (-0) | Zasláno: 24.04.2013 * 08:17

    By me zajimalo, jak moc vi o problematice IPPI karet samotni inspektori PG. Pred nejakym rokem mi jeden vystavil IPPI kartu st. 3, o ktere na svazovskych strankach ted ctu, ze u nas ani nelze vydat a mel bych mit st. 4. Ze bych mu ji poslal, at mi misto ni vystavi novou?

  • 13 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Mirev (+21) (-18) | Zasláno: 09.05.2013 * 08:39

    na svazovém webu je chyba... inspektoři jsou proškoleni, obrať se na "svého" inspektora ať ti to vysvětlí!

  • 14 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Mirev (+21) (-18) | Zasláno: 09.05.2013 * 08:47

    stupeň 2-3 lze dát a odpovídá nerozlétanému člověku (po 7 denním kurzu) nebo po přestávce, který jede s doprovodem na nenáročný terén (který je pro jeho úroveň odpovídající).

    Stupeň 4 je svahování a termika na náročnějším terénu (s úrovní teoretických znalostí ve fázi variabilní použitelnosti - tedy dobrý samostatný pilot létající dle vlastního uvažování, přistávání na snadném terénu ve složitých podmínkách)

    stupeň 5 je vlastně XC pilot létající přelety (s různými podmínkami během letu a schopnými kromě řízení a sledování počasí uvažovat takticky a sledovat let. situaci ve složitých podmínkách - včetně nouzového přistání ve velmi členitém terénu)

    Stupně IPPI NEODPOVÍDAJÍ národním licencím jde o "synchronizační doložku k pilotnímu průkazu"

  • 15 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: pczpm019 (+12) (-8) | Zasláno: 09.05.2013 * 11:05

    Zkušenost z minulého týdne: Byl jsem 1 den v Karavankách na Gozdu a měl jsem problémy na startu, kdy mě náhodou správce zkontroloval když jsem platil startovné a vyžadoval stupeň IPPI min.4. Má to tam všude vyvěšené, i na přistávačce. Nakonec jsem ho ukecal, ale uznávám, že má pravdu.

    Já mám st.3 už někdy od kurzu a nikdy jsem se o to moc nezajímal ani to po mě v podstatě nikdo nechtěl, až do teď.

    Doporučuju tedy ze své zkušenosti dát si doklady do pořádku a nechat si napsat aspoň tu 4. Zejména pokud se někam vypravíte sami. Já to určitě udělám.

    Pavel

  • 16 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Mirev (+21) (-18) | Zasláno: 09.05.2013 * 13:03

    moje zkušenost: v zahraničí na terénech, kde mě neznají je jim jedno, zda jsem papež, instruktor, FAI licence, IPPI, začátečník, závodník

    je důležité:

    - provozovatele (správce) terénu zajímá, JAK SE CHOVÁM na zemi (parkuji na určených místech, jdu ihned zaplatit poplatky a aktivně se ptám/zajímám/hledám lokální pravidla) + ve vzduchu (na PŘÍKLAD: dodržuji provoz na startovišti, lokální pravidla vyhýbání, způsob nalétávání na přistání nebo třeba respektuji zákaz dělat uši a jinou "akrobacii" :-) také pozor na lokální bez letové zóny!!!

    - případná kontrola je hlavně o zaplacení poplatků a vlastnění pojištění, klidně ukázat všechny kartičky včetně EVROPSKÉHO průkazu pojištěnce s logem EU (IPPI je málo kde vyžadována, ale pomůže ukázat, že to naše organizace myslí s papíry vážně - komunikuje s FAI / EHPU)

    - výrazně pomáhá mít na první pohled výbavu v pořádku (přilbu, křídlo, sedačku, nejlépe od výrobce celosvětově známého - nebo na první pohled "jako nové" nebo zánovní )

    Za sebe můžu říct, nejčastěji kontroly co jsem viděl, byli prováděny nejčastěji při porušení některých pravidel, případně kvůli podezření na porušení nějakého pravidla, málo kdy šlo o "běžnou nebo náhodnou kontrolu". Na některých místech jsou kontroly pravidlem, vyžadují předložení dokumentů (případně podepsat prohlášení o seznámení s řádem a platnosti pojištění) při platbě startovného nebo dělají pravidelné kontroly na startu a přistání (např.Bassano).

  • 17 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: zavin (+2) (-1) | Zasláno: 09.05.2013 * 17:56

    to pczpm019: Se ani nedivím že tě prudil, stupeň 3 = svahové létání v celkově nenáročných podmínkách. S trochou nadsázky bys s tím vlasně neměl na známejch terénech v zahraničí vůbec lítat:-) Takže raději piloťák nebo si zařiď 5ku :-) Jinak souhlasím s Mírou co napsal v předchozím příspěvku. Katru IPPI jsem pořídil hned od začátku co se začala v ČR propagovat ale nikdy jsem ji nepoužil tak vlasně je mě úplně na ...nic:-)

  • 18 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: pczpm019 (+12) (-8) | Zasláno: 10.05.2013 * 08:22

    To Zavin: on zas tak neprudil. Jenom plnil, co má všude vyvěšeno na cedulich: požaduje stupeň4. Třeba k tomu byl donucen nějakymi okolnostmi. Nehodou a pod.

    Stupeň3 stačí, pokud jsi na výletě s nějakou školou/skupinou ale pokud jdeš zaplatit startovné sám, můžeš mít potíže jako já.

    Pavel

  • 19 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 10.05.2013 * 12:44

    " Takže raději piloťák nebo si zařiď 5ku :-)"

    to mě trochu zmátlo .. myslel jsem, že měl pczpm019 standardní piloťák od LAA a ještě k tomu navrch že po něm chěli IPPI.

  • 20 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: zavin (+2) (-1) | Zasláno: 10.05.2013 * 17:51

    aha už mě to docvaklo, se Slovinskem si neuznáváme PL takže tady je IPPI karta na místě....

  • 21 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: pczpm019 (+12) (-8) | Zasláno: 10.05.2013 * 17:58

    Ano, pilot ak samozřejmě mám.Jak jinak bych taky získal ippi kartu, že.

    Pavel

  • 22 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: arcteryx (+2) (-0) | Zasláno: 05.08.2013 * 17:34

    Dostal sem se do svízelné situace a to že mi v Rakousku neplatí český pilotní průkaz i když se prokazuji platnou IPPI kartou která tu vcelku nic neznamená. Při prvním prohřešku člověk musí zaplatit blokovou pokutu 300 eur .. Rakousko uznává pouze rakouské, německé, lucemburské, švýcarské a italské pilotní průkazy .. Jak se k tomu staví naše LAA ?!!... Jináč moc nedoporučuji dohadovat se s Orgány státní správy :-(

  • 23 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: TomasTichy (+0) (-1) | Zasláno: 05.08.2013 * 18:11
  • 24 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: ondrap (+79) (-15) | Zasláno: 05.08.2013 * 19:12
  • 25 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: arcteryx (+2) (-0) | Zasláno: 05.08.2013 * 19:16

    http://www.fai.org/civl-our-sport/ippi-card (When a pilot travels abroad, the IPPI card - together with the national rating card - will identify the pilot skills.) ..... Za posledních 5 dní sem byl u toho kdy se piloti dohadovali s policii o platnosti svých pilotních licencí .. však IPPI pouze potvrzuje kvalifikaci a letecké dovednosti avšak není pro zdejší orgány platným pilotním průkazem !!!!!

  • 26 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: robert (+28) (-2) | Zasláno: 05.08.2013 * 19:27
  • 27 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: arcteryx (+2) (-0) | Zasláno: 05.08.2013 * 19:35

    Karta IPPI nemá právně relevantní stav !! Karta IPPI je jen jménem FAI vydaný papír bez právního účinku, ve spojení s příslušnou národní licence jen potvrzuje pilotovi zkušenosti (více již popsáno docela obsáhle), zda je karta IPPI v různých zemích uznána, to se nevztahuje k jádru věci, protože "uznání" právně bezvýznamného papíru od národních sdružení nemusí mít právní subjektivitu... :-(

  • 28 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: eggoide (+20) (-1) | Zasláno: 05.08.2013 * 20:14

    Asi by bylo vhodné zmínit že Austria není to samé co Australia:)

  • 29 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: arcteryx (+2) (-0) | Zasláno: 05.08.2013 * 20:35

    Rakousko - Östereich - Austria

  • 30 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: arcteryx (+2) (-0) | Zasláno: 06.08.2013 * 14:53

    Chtěl byhc tu uvést dnešní vyjádření z oficiálních stránek LAA

    http://www.laacr.cz/Stranky/Aktuality/default.aspx?UID=117

  • 31 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: zavin (+2) (-1) | Zasláno: 06.08.2013 * 16:19

    Hmm ...... se mě to jeví spíš jako popis stávající situace:-(

  • 32 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: andrew4u (+17) (-0) | Zasláno: 06.08.2013 * 20:08

    Ctu odkaz na stranky LAA a mrzi me, cist toto prohlaseni..

    "V Rakousku skutečně není český pilotní průkaz platný, ani v doprovodu IPPI karty, podle zákona. Na změně se pokoušíme pracovat ve spolupráci s EHPU, nicméně Rakousko nemá žádnou asociaci podobnou LAA ČR a tudíž místní letecké kluby nemají velkou možnost ovlivnit předpisy, natož měnit zákony."

    Zaroven me hodne mrzi a take nechapu proc to trvalo tak dlouho dostat to konecne takhle naformulovany bez vselijakych vedlejsich bagatelizujicich "vymluv", napsat pilotum realitu.. A realita je minimalne v Rakousko bohuzel kruta.

  • 33 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Ppremek (+0) (-0) | Zasláno: 20.08.2014 * 18:20

    Ahoj,

    Chci se jenom zeptat,zda-li si muzu sam zalitat v Bassanu, kdyz mam cesky pilotak a ippi stupen 3.

    Na netu jsem nasel v cestine podminky pro vystaveni fly card, ale tam pisou jenom, ze je nutny pilotni prukaz, ale zadna dalsi specifikace tam neni.

    Mam moznost tudy projizdet a nerad bych nebyl pripusten...

    Diky

    P.

  • 34 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 21.08.2014 * 17:46
  • 35 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: zavin (+2) (-1) | Zasláno: 21.08.2014 * 21:00

    to bude asi nějaká blbost, opravdu máš IPPI 3?

  • 36 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: kkaarreell.pg (+9) (-0) | Zasláno: 23.08.2014 * 06:55

    Na to uz jsem se taky ptal, koukni na prispevek 12 a dale.

  • 37 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: zavin (+2) (-1) | Zasláno: 23.08.2014 * 10:32

    jj sora ta diskuze se táhne dlouho a nepročetl jsem starší věci. Jak píše Mira V. stupeň 3 se dává ale dle mě je úplně "napytel" ..... v Aplách a Dolomitech většínou pokud ji vůbec vyžadují (ještě se mě to nestalo) chtějí 5ku.

  • 38 RE: Platnost pilotni licence v zahranici, IPPI problematika
    Autor: skywalker85 (+0) (-1) | Zasláno: 08.06.2015 * 23:56

    Z diskuze na FB:

    Mireček Fejt

    Tak se všem omlouvam ale stale dokola opakuji to samé. Ano to co je citovano je skutečnost ale v 10. měsíci 2013 se změnila rakouska legislativa a ta jiz nejmenuje akceptovane licence ale uvádí podminky ziskani licence a autorizaci vydávajícího, což české licence laa splňují ve vsech bodech. Problém je v tom, že to zadna rakouska instituce neda na papíře ve formě; ano uznavame tuto licenci. Toto je přístup ktery mne dostává do varu ale nemám možnost jak jej změnit. Postupuji v teto věci společne s Karlem Slezák em z DHV - Německo, kteří jsou ve stejné pozici jen dříve byli uvedeni v seznamu. Jednat budu ted v sobotu a neděli 13.-14.6. Na meetingu u Munchenu, kde to mame na programu. V dosavadní praxi vím o nekolika zavodech na území rakoudka, taky o nehodach se zraněním a vzdy pokud mi je známo, byla licence uznána spolu s IPPI kartou u protokolu. Jediny problém byl v Halstatu a Gerlizenu, kde použíli neplatnost licence vuci pilotům provadejicim nestandard. rezimy a padající do jezera, nebo bez dohody s místními školami. Jak jsem se ptal letos na jednání, zadny stat nezaznamensl podobnou kauzu v loňském roce. Tak to je vše, nadale budu bojovat za ofiko stanovisko na papíře ale rakousko je s timto pristupem zname i z jiných oborů (rafting, ale i některe kauzy v průmyslu). Prosím, rozšiřujte tuto informaci dal jsko stanovisko českého zástupce v EHPU a bych nemusel ve vsech debatách takto vystupovat. Opravdu v te veci delam co jde a celkem mne mrzí , když nekdo napriklad zavola telefonem na rakousky aeroklub, dostane od nekoho účelovou slovní! !!!!!! Odpověď a polemizuje pak s tim co jsme vyjednali a co pokud mi je známo funguje. Všechno co je starší října 2013 je navic již neplatné. Děkuji vam za pomoc v šíření techto informací. Pak nebudu spatne reagovat. A dekuji Petrovi za umravneni ale snad jste mne ted pochopili ze to neni z radosti vam všem ubližovat. Hezke letove počasí všem.Jo a kdybyste někdo opravil chyby vznikle psanim na telefonu, spojil obe části dohromady a někde vyvesil, pomohli byste mi a ja bych vam byl mooc vděčný. Mám 3 deti a nekdy holt musím psát jen takhle. Jo a ještě dodam ze považuji tuto reakci jako výjimku a pokus jak již nikdy nevidět žádosti o oficiální vyjádření v nějakém debatě na fb. Laa jsme my členove nikoliv oni - ti co tam sedí. Takže oficiální dotaz lze normalne zaslat nebo vznést slovne přímo na organizaci, ktera vyprodukuje redigovanou oficiální odpoved v nějakém autorizovanem prostředí jako je ofic. Web a časopis Pilot. Otazky v diskuzích, na webech jako je pgweb ( ktery byl vise zmínen), a pod. Jsou bez odpovědí protoze nejsou vzneseny ke spravne instituci nebo osobě

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo Gradient  logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: