FÓRUM PGweb


[Téma] Comet 3

Comet 3
Autor: sepultoris (+1) (-0) | Zasláno: 30.08.2018 * 08:10

ahojte. lieta, lietal niekto Comet 3ku ? Lietam comet 1 a zvazujem nove kridlo , len neviem ci ostat u axisu alebo skusit nieco ine, popravde s jednickou som spokojny, neviem cim by ma mohla trojka prekvapit. nemate nejake postrehy alebo skusenosti. budem vdacny za kazdy nazor. dik

10 příspěvků
shlédnutí: 1519
  • 1 RE: Comet 3
    Autor: sepultoris (+1) (-0) | Zasláno: 02.09.2018 * 11:38

    vazne nikto nenapise ako sa mu lieta na Comet 3 ???

  • 2 RE: Comet 3
    Autor: scorpi (+399) (-37) | Zasláno: 02.09.2018 * 19:39

    Ja myslim ze jediny co te muze prekvapit ze to leti lip a celkove je to vic "pleasure to fly":) Ja jsem na Cometu 1 kdysi par letu mel a loni jsem zkousel i Cometa 3 a libilo se mi to. Ale ja normalne litam vyssi kategorie padaku, takze nejsem uplne "smeroplatnej":)

    Jarda Balas presel z Cometu 1 rovnou na Comet 3 tak treba sem pozdeji neco napise, nebot to srovnani mel prime.

  • 3 RE: Comet 3
    Autor: manana (+55) (-3) | Zasláno: 02.09.2018 * 21:06

    Ahoj, ja myslím, že to Scorpi vystihnul. C3 je lehčí, takže krásně startuje a i ve vzduchu je o to příjemnější. Příjemněji se mi s 3 točí, mám pocit, že jí nemusím tolik nutit kam chci. Už je to 3 lajna, takže na speedu se drží za zadní popruhy a je to fajn. Neměl jsem problem letet kladku na kladce i v turbulentnejsim počasí (a to ted mam nalet za starou bačkoru). Letí líp (min snur), komfortneji a lehceji (to bude to scorpiho pleasure) a neprisel jsem na to, čím bych si pohorsil (treba C2 ma pri startu sva specifika).

    Takže jo, za mě si tímhle přechodem rozhodně polepsis ;)

  • 4 RE: Comet 3
    Autor: sepultoris (+1) (-0) | Zasláno: 03.09.2018 * 11:47

    Dakujem , dakujem... tak Comet 3 objednany... popripade dam report po prvom lete, ak by mal este niekto druhy dilemu :-D trosku mi prislo ale prestrelene glide ratio (10 ) na B padacik to uz je doooost.... jednoznacne daam vediet

  • 5 RE: Comet 3
    Autor: scorpi (+399) (-37) | Zasláno: 03.09.2018 * 12:24

    sepultoris: uvadene glide ratio u jakehokoliv padaku ma asi stejnou vypovedni hodnotu o jeho vykonu jako treba delka snur - tj. defacto zadnou:)

  • 6 RE: Comet 3
    Autor: sepultoris (+1) (-0) | Zasláno: 10.09.2018 * 11:17

    je potrebne C3 aktivnejsiu pilotaz ako u 1. myslim kvoli vyssej stihlosti ?

  • 7 RE: Comet 3
    Autor: scorpi (+399) (-37) | Zasláno: 10.09.2018 * 22:07

    Co si pamatuju, tak Comet 1 byl pomerne "tupy" co se tyce zpetne vazby k pilotovi, mel tendenci si to resit sam a pilota do toho moc nezatahovat. Comet 3 ti da lip vedet co se deje, takze z meho pohledu (pilota co leta EN-C/D) je Comet 3 čitelnejsi. Ale porad plati ze je to kridlo s pomerne vysokou odolnosti a pasivni bezpecnosti - nemam pocit, ze by vyzadoval od pilota vyssi skill level nez C1.

    Uvidis sam, ale rozhodne se nemas ceho bat. Rozhodne ne tech nekolika desetinek rozlozene stihlosti navic. Mnohem vetsi roli v tom jak se kridlo chova hrajou jine veci - je to 3lajna, ma to jiny profil, sharkose, arc...

  • 8 RE: Comet 3
    Autor: sepultoris (+1) (-0) | Zasláno: 11.09.2018 * 14:36

    som velmi zvedavy ako sa to bude spravat. asi co sa tyka vyvoja tak C3 je uz niekde konstrukcne inde ako C1.

  • 9 RE: Comet 3
    Autor: Faustt (+0) (-0) | Zasláno: 30.10.2019 * 21:30

    Ahoj,

    dovolím si navázat na diskuzi trochu kuriózně. Při úvahách o koupi nového křídla jsem narazil na internetu na dvě videa z nějakého SIVka na Cometu 3, kde se pilot viditelně trochu trápí ve fullstallech a popisuje, že se Comet při tomhle manévru chová nadmíru nestabilně a „netypicky“.

    Mohl by k tomu někdo zkušený napsat svůj komentář, jestli je problém v Cometovi nebo na straně pilota a případně co přesně dělá ten člověk špatně? Chování křídla ve fullstallu jistě nepatří mezi jeho nejdůležitější vlastnosti, ale v některých situacích to může být relevantní a taky se rád o fullstallech něco nového dovím? Má někdo s Cometem podobnou zkušenost?

    Za případné názory díky

  • 10 RE: Comet 3
    Autor: Standa (+3) (-0) | Zasláno: 30.10.2019 * 23:58

    Nadmiru nestabilne a netypicky se chova pilot, ne kridlo :-) Comet nema problem s fullstallem, kdyz se dela spravne. Pilot jako prvni pretahuje usi, protoze taha brzdy hodne u tela, kdyby zkusil dat ruce vic od sebe a napnul ten maly popruh s kladeckou, kterym je provlecena ridicka, tahal by vic stred a kridlo by za neho spadlo pekne symetricky. Nebo v tomhle pripade pomaha, kdyz kridlo couve dozadu mirne odbrzdit (10cm) a hned znovu stahnout naplno. Usi se rychleji srovnaji se stredem. Tohle ma spousta kridel, protoze je geometrie brzdy nastavena tak, aby kridlo lip tocilo.

    A ten Spin co popisuje, no neni divu kdyz kridlo nenecha letet, taha jednu stranu hned zas druhou a mysli si ze to srovna. To je bezna chyba lidi pri nehodach, mysli si ze nebrzdi a kridlo se chova divne, ale problem je v tom ze nedaji ruce uplne nahoru kdyz je to potreba rozletet...

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo Axispara  logo Gradient  logo MAC Para



Sekce PGwebu: