FÓRUM PGweb


[Téma] Padak pre zacinajuceho pilota

Padak pre zacinajuceho pilota
Autor: Tomik32 (+0) (-0) | Zasláno: 19.04.2011 * 15:36

Ahojte,som cerstvy pilot PL-A,zacinam zbierat info o vhodnom padaku,rozhodujem sa medzi Sol Ellus 3 a Axis Comet,no o Comet-e nemam takmer ziadne info.Ma niekto z Vas s nim skusenosti,je vobec vhodny aj pre zacinajuceho pilota?Dakujem za prispevky.Zdravi Tomas

4 příspěvky
shlédnutí: 4771
  • 1 RE: Padak pre zacinajuceho pilota
    Autor: manana (+58) (-3) | Zasláno: 19.04.2011 * 16:18

    Ahoj, urcite by bylo nejlepsi, kdyby sis padaky moh vyzkouset za letu a osahat si je na vlastni ruce. Z prospektu a webu se toho zas tak moc nedozvis...

    Neco malo jsem na Cometu nalital (i kdyz termiku moc ne) a za sebe muzu rict, ze bych si ho jako prvni padak po kurzu asi nevybral - jak vykonem, tak zpetnou vazbou k pilotovi mi prijde mnohem bliz k EN-C, a z toho bych ja osobne tesne po kurzu byl spis zmateny ;)

  • 2 RE: Padak pre zacinajuceho pilota
    Autor: SKmattie (+0) (-0) | Zasláno: 19.04.2011 * 18:37

    Kedze pilotak som robil v roku 2010, spomienky su stale cerstve. Poviem Ti, ze som od kurzu vymenil 3 kridla, prve dva z druhej ruky, posledny funglac.

    Mno a terazky k tomu najdolezitejsiemu, ono sa pekne hovori o tom, ze najlepsi sposob, je vyskusat viac kridiel a podla toho ako ktore lieta, sa rozhodnut. Ja vravim, ze prd barani, Ty po kurze absolutne nedokazes rozoznat rozdiel medzi Plutom, Ellusom, alebo 6 rocnym ATISOM, pretoze prve dojmy, ten stupajuci adrenalin, pocit blazenosti ked si zopar desiatok metrov nad kopcom Ti zabere tolko myslienok, ze hladat rozdiely nemas vobec chut. Preto si myslim, ze hlavnou podmienkou pri vybere kridla pre teba by malo byt:

    - stav penazenky

    - bezpecnost

    - a gule :-)

    Vysvetlim: je absolutne jasne, ze stav penazenky bude vzdy pre nas cechoslovakov, ktori sa nenarodili so zlatou bankkartou, vzdy rozhodujucim faktorom. Vsetci skuseny piloti ti mozu do hlavy hucat cokolvek, ale ak na to kridlo nemas, tak si ho proste nekupis. Kedze si po kurze, tak len lietanim sa dokazes zdokonalovat, ale aby si mohol lietat a hlavne pravidelne sa zucastnovat letovych dni :-), potrebujes zostat po kazdom lete a pristani cely a najlepsie zivy. Mno a kedze skusenosti zo zaciatku neni nikdy dost, am to viem, tak siahnut po hodnom Venuse by v tvojom pripade bol asi docela hazard...A posledna vec, gule, vsetko zavisi na tom na co sa citis, poznam pilota, ktory robil pilotak tak ako ja pred dvoma rokmi a uz lieta na Venuse a je v tom dobry, ale vzdy si poviem, ked ho vidim lietat, ze jeho moral este stale nemam.

    Nechcem a ani nebudem hanit Ellus, alebo Komet, ale podla vyjadrenia, Komet je High EN-B a Ellus je cisty EN-B......

    P.S.

    ja som mynuly rok v auguste u slovenskeho dealera kupil Ellus 3 od SOL. proste zavazila cena, velmi dobra vybava a fakt, ze gelvenor starne pomalsie a pre mna to takto vyhovuje, a zistil som, ze sme s mojim Ellušákom veeelmi dobry kamarati :-)

  • 3 RE: Padak pre zacinajuceho pilota
    Autor: SKmattie (+0) (-0) | Zasláno: 19.04.2011 * 18:45

    A este jedna vec: na Kometa je tu cele jedno vlakno, skus si ho vyhladat.

    Poviem Ti, ze teraz po kurze, Ti bude absolutne jedno ci mas Plutaka, Ellusa, Atisa, alebo Orbita, potrebujes hlavne kridlo s dobrou bezpecnostou, aby pri tvojich prvych chybach to kridielko sa vedelo dobre zachovat.

    A to mi ver, so svojich skusenosti to velmi dobre viem, ze tych chyb porobis hodne.

  • 4 RE: Padak pre zacinajuceho pilota
    Autor: polachp (+107) (-31) | Zasláno: 20.04.2011 * 11:51

    Já si myslím že chodit čerstvě po kurzu někam testovat křídla, je hloupost. Jako začátečník možná rozlišíš nějaký nuance v chování křídla ale stejně nebudeš umět vyhodnotit co je pro tebe lepší a co horší.

    Do začátku si vyber hlavně křídlo které odpustí chyby - to znamená nějakou ze základních certifikací. Dle finančních možností potom zvaž, jak staré a v jakém stavu chceš křídlo koupit.

    Je možné že jej budeš chtít třeba po roce nebo dvou prodat, tak aby prodejné ještě bylo. A nebo si jej necháš a naopak budeš chtít aby třeba 4-5 let vydrželo.

    Až si to křídlo osaháš, a něco nalítáš, tak potom třeba můžeš zkusit jiný křídlo - ale už budeš mít svojí pilotní jistotu a budeš vědět co od křídla očekáváš - pak můžeš třeba kouknout po křídle jiném/případně výkonějším.

    Zvaž taky kde budeš lítat, pokud chceš lítat na pohodu někde na svahu a plácat se kolem kopce, tak si určitě vyber bezpečné křídlo a nehoň se za výkonem. Ten ti při takovém používání křídla bude k ničemu a jen tě může postavit do nepříjemně nebezpečné situace.

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.





Sekce PGwebu: