FÓRUM PGweb


[Téma] dokdo vs. skytex

dokdo vs. skytex
Autor: kkaarreell.pg (+9) (-0) | Zasláno: 11.09.2011 * 09:49

Ahoj,

chtel bych se zeptat pilotu, co maji zkusenost s materialem Dokdo (napr. Atis 3, Antea 2,..), jaka je odolnost tohoto materialu ve srovnani skytexem. Resp. vubec jake mate dojmy z tohoto materialu. Je v tom nejaky rozdil a nebo prakticky totez? Mne to prijde prakticky stejne, ale je nejaky rozdil po roce, dvou?

Predem diky.

22 příspěvků
shlédnutí: 6222
  • 1 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: kkaarreell.pg (+9) (-0) | Zasláno: 31.10.2011 * 20:43

    Sky padaky z materialu dokdo (atis 3, antea 2..) jsou uz na trhu dva roky a tak by nekdo mohl mit jiz padak zpatky z technicke. Zajimalo by me, jak jste dopadli. Jaka je odolnost tohoto materialu?

  • 2 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: kkaarreell.pg (+9) (-0) | Zasláno: 23.11.2011 * 20:53

    Opravdu nikomu jeste neprisel Atis 3 z technicke?

  • 3 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Boeing (+7) (-0) | Zasláno: 29.02.2012 * 13:29

    furt niikdo nemá výsledky v ruce ?

  • 4 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Petros (+1) (-0) | Zasláno: 29.02.2012 * 14:07

    vysledky DOKDA jsou takove - SKY presel na system hodnoceni obrazne receno :

    - vynikajici

    - horsi

    - vyhovujici

    -nevyhovujici

    nikde v protokolu se hodnota porozity ve formatu "123" neudava,protokol jsem videl a je to tak.

    Pokud by mel nekdo z technicke SKY protokol kde je porozita uvedena jako cislo a ne jako nicnerikajici slovo dejte vedet

  • 5 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Petros (+1) (-0) | Zasláno: 29.02.2012 * 14:10

    myslim ze ten prvni stupen je vyborny atd.presne si ta slova nepamatuju - v principu je ten stav ale proste slovni ohodnoceni

  • 6 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: mischanek (+8) (-0) | Zasláno: 29.02.2012 * 16:33

    Kdyz jsi ten protokol videl, tak jsi u nej jiste videl i tabulku, ve ktere je uvedeno, pro jake rozmezi hodnot se dane slovni hodnoceni vztahuje.

    Na to tema jiz bylo napsano hodne, hodnoti se technicky stav kridla komplexne.. Stejny zpusob hodnoceni technickeho stavu (resp. porozity) PK jsem videl i rady jinych firem jako Swing, AirDesign aj... Zkratka padakove kluzaky neletaji na porozitu.

    A s vysledky Dokda nema prechod na novy system hodnoceni nic spolecneho. Staci napsat vyrobci a dostanes jiste vycerpavajici odpoved i na vysledky poptavanych hodnot. Neni to nic tajneho. Naopak Sky v tomto smeru aktivne podporuje osvetu, poradani seminaru, exkurzi.. Staci nebyl liny a neomezovat se jen na diskuzni fora s takovymi s prominutim hloupymi a nepodlozenymi hypotezami.

  • 7 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Petros (+1) (-0) | Zasláno: 29.02.2012 * 18:00

    primarne me je jedno co ty hodnoty vypovidaji , dotaz od Boinga znel : "furt nikdo nemá výsledky v ruce ?"

    branis tady neco co nikdo nenapadl...

    tabulka s rozmezim 100-170 spada do tohoto opotrebeni nevypada moc prukazne....az pujdes kupovat auto a prodejce ti rekne ma to mezi 150-200tisici na tachometru asi se taky zeptas kolik to teda ma ?

  • 8 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Saman (+0) (-0) | Zasláno: 29.02.2012 * 18:33

    Mne to pride nejake divne. Skorej ako vyhybanie sa ciselnym hodnotam. Ono moze byt, ze napr. 30 = horsi, ale ked napisete horsi - co je v strede hodnotenia, znie to lepsie ako ked napisete udaj 30. Naopak je mozne, ze to kridlo bude este dlho lietat normalne. Mozno to skutocne zodpoveda stavu a zivotnosti, tazko povedat.

  • 9 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: mischanek (+8) (-0) | Zasláno: 29.02.2012 * 18:35

    kdyz je Ti to jedno, tak proc Te ty "cisla" tak vehementne zajimaji a volas po nich? :-)

    Ja nevim, ale kdyz jsi napsal: "vysledky DOKDA jsou takove - SKY presel na system hodnoceni obrazne receno : ... " - tak mi v tom zni pochybnosti, ironie - necham si to milerad vyvratit.

    Ono celkove ty cisla jsou relativni a radovemu litaci asi nic stejne nereknou.. nevi nakolik ovlivnuji pevnost onoho materialu.. Proto vitam hodnoceni celkoveho stavu od vyrobce . Osobne mam zkusenost treba s kobylkou zakousnutou do nabezky, po jejimz odstraneni zustala viditelna dirka - jak pak asi dopadne mereni v takovem miste..? :-) Kdyz mi v podobnem miste nameri mizerne hodnoty, budes podle teto hodnoty klasifikovat cely padak?

    Ty auta myslim nejsou dobry priklad, auto se 100 tis. na tom muze byt mnohem hure nez auto se 150tis.. !! Tedy kilometrovy najezd taky nic nevypovida a je rozdil jestli tech 150tis. udela nekdo na nemeckych dalnicich, nebo radobyzavodni ridic ve meste.. stejne je to tak tim padakem. Porozita je jen jednim z ukazatelu. Stejne tak padak s doboru porozitou muze mit v haji snury a presnurovani padaku je mnohatisicova polozka..

    A vubec - vsiml jsem si, ze sam litas Atis3, tak ho nech protahnout TK a podel se s nama s vysledky, hm?

  • 10 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Petros (+1) (-0) | Zasláno: 29.02.2012 * 19:07

    mischanku nikde jsem po cislech vehementne nevolal (pokud ano rad bych tu pasaz videl) - odpovedel jsem na Boeinguv dotaz zda uz nekdo ma vysledky,to co ti v tom zni pochybnosti, ironie je tvuj osobni vjem.Sorry ale primyslis spojeni ktera nikdo nevyrkl a chces o tom rozvadet debatu.Rozumim ti ze bys to rad rozpitval (zbytecne) ale opakuju ze se Boeing ptal a ja mu odpovedel to co jsem videl minuly tyden na protokolu ze SKAJE.

    Atis 3 jsem lital ale nejblizsi STK bude v 2013 a nebudu ji delat ja. Pokud chces rozvest nekonecnou debatu o DOKDO porozite - ma debata skoncila informovanim Boeinga (priste mu zavolam abych se tomuto vyhnul). Tento dalsi OFtopic jsem vygeneroval protoze jsem to milerad vysvetlil.

    Diky za pochopeni :)

  • 11 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 01.03.2012 * 14:31

    Neověřené zdroje na netu říkají, že Dokdo není horší nebo lepší než Skytex, ale je levnější, což je asi hlavní důvod proč ho SKY používá. Někteří ostatní výrobci ho používají zejména na áčkové padáky zejména na spodní potah.

    Mischanek o tom možná ví víc než my všichni dohromady, ale nečekejte, že řekne cokoliv negativního na adresu svého SKY chlebodárce i kdyby to byla pravda, jelikož by mohl mít příští výplatu bez prémií :)

  • 12 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: pgPavel (+8) (-5) | Zasláno: 01.03.2012 * 14:57

    Z pohledu majitele mám větší důvěru kdykoliv, když jsem schopen dostat jakékoliv ověřitelné a měřitelné údaje.

    Tj. při měření tloušťku brzdových destiček v mm než jen konstatování "ještě dobrý".

    Proto budu radši, když mi bude výrobce při kontrole nadále psát hodnoty porozity na protokol. Když nic jiného, je to aspoň (pře)měřitelná hodnota.

  • 13 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: mischanek (+8) (-0) | Zasláno: 01.03.2012 * 18:41

    Petros: "Pokud by mel nekdo z technicke SKY protokol kde je porozita uvedena jako cislo a ne jako nicnerikajici slovo dejte vedet" - tohle je ta pasaz - jinak OK, nemam potrebu se v tom pitvat a vest nekonecnou debatu - chapu, ze mnohdy dochazi v psanem textu - diskuze na netu, smsky k nedorozumenim a jinym vykladum nez bylo mysleno..

    Maxi: ver nebo ne, ale vystupuji tady ciste soukrome, nemam za to zadne "premie" :-) asi mas jen zkreslene predstavy o pracovnim procesu.. ;-) Duvody pouzivani Dokda muzou byt i mnohem prozaictejsi, napr. stoupajici objem vyroby, ktery Porcher svymi dodavkami nezvladne pokryt.. :-) Kazdopadne cerpam mj. i z pracovnich zkusenosti a jelikoz do problematiky vidim hloubeji, vim ze veci nejsou jen cerne nebo bile, ale vse je mnohem slozitejsi.. A uz vubec neni muj styl psat na adresu kohokoliv neco negativniho na internetovych forech ci jinde.

    PgPavel - pro predstavu, to slovni hodnoceni vypada nasledovne..:

    Nový - technická kontrola doporučna po max. 100 hodinách / 2 letech užívání - porozita ve střeu a na 2. komorách od středu >270, porozita na 5. komorách od středu >270

    Vynikající - technická kontrola doporučna po max. 100 hodinách / 1 roku od poslední kontroly - porozita ve střeu a na 2. komorách od středu >120, porozita na 5. komorách od středu >180

    Velmi dobrý - technická kontrola doporučna po max. 100 hodinách / 1 roku od poslední kontroly - porozita ve střeu a na 2. komorách od středu >60, porozita na 5. komorách od středu >90

    Dobrý - technická kontrola doporučna po max. 100 hodinách / 1 roku od poslední kontroly - porozita ve střeu a na 2. komorách od středu >15, porozita na 5. komorách od středu >25

    Dostatečný - technická kontrola doporučna po max. 50 hodinách / 6 měsicích od poslední kontroly - porozita ve střeu a na 2. komorách od středu >5, porozita na 5. komorách od středu >10

    Nedostatečný - kluzák musí být vyřazen z provozu - porozita ve středu a na 2. komorách od středu

  • 14 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: mischanek (+8) (-0) | Zasláno: 01.03.2012 * 18:48

    ooops - asi omezeny pocet znaky na prispevek..

    pokracova by to melo nejak nasledovne:

    Nedostatečný - kluzák musí být vyřazen z provozu - porozita ve středu a na 2. komorách od středu

  • 15 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: mischanek (+8) (-0) | Zasláno: 01.03.2012 * 18:53

    ch jo, asi to tady nebere znak "mene nez"

    Nedostatečný - kluzák musí být vyřazen z provozu - porozita ve středu a na 2. komorách od středu mene nez 5, porozita na 5. komorách od středu mene nez 5

    Toto hodnoceni je pak zvlast pro horni a zvlast pro spodni potah.

    Mas to - myslim - stejne jako s temi destickami, kdy je stanoveny rozsah "od do" kdy jsou "jeste dobry". I takto to mas kdykoliv premeritelne, v jakem rozmezi se tedy pohybujes. Stejne nikdy chte/nechte nemeris na identickych mistech.

    Neni to tak mnohem vice vypovidajici?

  • 16 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Saman (+0) (-0) | Zasláno: 01.03.2012 * 19:47

    Aj taketo meranie ma rozne stranky - napr. pri stave velmi dobry to moze byt aj 270 ale aj 121 a podobne pri inych hodnoteniach, preto za mna: cislo, je cislo.

    Po skusenosti z technickej viem, ze ked sa meria aj na dvoch susediacich miestach, porozita moze vynst dost rozdielna, mozno staci trn zo sipu, pret oani ciselna hod. nemusi byt taky uspech ako sa zda..

  • 17 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: mischanek (+8) (-0) | Zasláno: 02.03.2012 * 06:53

    Maxi, neda mi to jeste nereagovat na nasledujici: “Někteří ostatní výrobci ho používají zejména na áčkové padáky zejména na spodní potah. “

    Dokdo se objevilo nekdy v roce 2009 – z tech “ostatnich” s nim zacali Gin a Ozone, pak se pridal Niviuk a u posledni novinky od Advancu jsem ho videl uz i u Alpha5 a Nova ma model Ion2 prakticky cely z dokda.. A ted si vem, kolik od roku 2009 tahle hrstka vyrobcu prinesla na trh novych modelu? Daji se spocitat na prstech jedne ruky. Dale si vem, ze z tech novejsich tu mame napr. Matru4 (En-D) nebo Artik3 (En-C) ktery je opet temer cely z dokda..

    Myslim, ze je jen otazka casu, kdy se ten pomer kridel vyrabenych z dokda, zacne menit – tedy je taky otazka s cim dale prijde Porcher, Sky sije i nadale ze skytexu, ma s Porcherem nadstandardni vztahy a ma k dipozici nejruznejsi nove materialy jako je 32gr. skytex – a celkove skytex stale hraje prim na poli ultralehkych materialu. Ono to taky jaksi nefunguje jak s nakupem v supermarketu, kdy prijdes a do kosiku si naberes dle libosti – vyrobci maji s dodavateli dlouhodobe smlouvy, na skladech jim taky lezi urcite zasoby – takze problematika ne/pouzivani urcitych materialu je i tady..

    Taky by me zajimalo, jake jsou ty Tvoje “neoverene zdroje na netu”..? Muzeme tu taky spekulovat o tom, ze ty famy siri zavistivci z rad tech, kteri se k dokdu jen tak hned nedostanou a pritom by z nej i radi vyrabeli..

    Vem si jeste dalsi vec – kdyz srovname generacne zhruba stejne kluzaky stejnych kategorii (napr. Atis2, Pluto1/2/, Trend 3/4, Orbit2 – ci vyse Antea1, Vega2, Stream2, Envy), tak co se tyce “zbytku” potahu (tedy to ostatni krome nabezky) – tak maji spolecneho jmenovatele a tim je 9017 E38 / E77 (tyto maji stejny typ zateru (polyuretanovy), stejne vlakno, tkani – sedmdesatsedmicka ma lepsi vodoodpudivou upravu, ale zas malinko mensi pevnost po osnove a po utku..) – tak kolik plochy vrchliku padakoveho kluzaku tvori nabezka a kolik ten “zbytek”? Co je to hlavni, pod cim vlastne visis, na cem letis? Letis snad na nabezce..? Nabezka je pouze to nejexponovanejsi a nejnamahenjsi misto – aby se proces starnuti a opotrebeni nabezky vyrovnal tomu hlavnimu zbytku padaku, byva z odolnejsiho materialu – takze kdyz bude na nabezce supr neporezni material, kde se meri porozita na technicke, muze se stat, ze zbytek padaku bude jako cednik.. Neni ta odolna “nabezka” jen tak trosku smecko..?

    Dalsi vec - jak moc je dulezita porozita pro radoveho litace, vlastnika padaku? S vedomim, ze ma jeho padak nizkou porozitu, bude se mu letat lepe, bude podavat lepsi vykony? Myslim, ze je nepodstatna – je voditkem vypovidajicim o stavu (ve smyslu zivotnosti) kluzaku a jak dlouho mu jeste asi tak vydrzi.. tedy pro me osobne je dulezite jestli dostanu na padak technickou a jak dlouho ji jeste asi tak dostavat budu. Jina vec pak je, kdyz se padak prodava – pro mnohe je porozita alfou a omegou – a uz jsem se setkal s tim, asi pred 2 lety, kdy me znamy pozadal o asistenci pri koupi letaneho padaku, meli jsme k dispozici fotokopii protokolu z posledni technicke – neco mi tam nesedelo a u vyrobce jsem si pak overoval, pozadal o jeho kopii protokolu z posledni technicke – jake prekvapko, jak se udaje lisily – dotycny prodejce si tedy ty udaje upravil v nejakem grafickem editoru – holt papir snese vsechno a zijeme v Cesku.. :-/

    Jinak pgPavle, Maxi, Samane, Petrosi – nebo kdokoliv jiny, kdo bude mit vazny zajem – myslim, ze je to nejmensi a nejjednodusii zorganizovat dalsi z exkurzi, prednasku besedu, na tema kontrukce a materialy, podivat se a osahat si materialy a zkouknout technologicky park primo u vyrobce.. Staci se kdyz tak ozvat.

  • 18 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: bazmac (+0) (-0) | Zasláno: 02.03.2012 * 07:46

    Mischanek odkaz 17: To se mi líbí :)

  • 19 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 03.03.2012 * 23:04

    Míšo, jsem rád, že jsem přispěl k tvému rozpovídání, a dokonce to vypadá, že i nestrannému :)

    Věřím, že psát tu nemáš v popisu práce, na druhou stranu, kdyby jsi napsal, že hlavní důvod používání Dokdo ve SKY je v nižší ceně, šel by jsi na kobereček :) Nebo snad existují i jiné, snadno pochopitelné důvody, proč SKY a další firmy šijí z Dokdo ?

    Mé "neověřené informace" vyplynuly asi z 30 minutového hledání na fórech a webech výrobců, víc jsem tomu nevěnoval, neb mě nezajímá, z čeho mám padák, ale jak ten padák letí a je nepravděpodobné, že by zavedení výrobci začli šít z méně kvalitního materiálu a podřezali si tím vlastní větev...

    Jinak mohu potvrdit, že schopnost padáku letět příliš nezáleží na stavu porozity, ale na geometrii, tj. na délce šňůr, které se zatěžováním (kupodivu) zkracují. Nejvýraznější problém nízké porozity pak je, že padák jde snadněji přetáhnout do sack flugu.

  • 20 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: Jazzman (+0) (-0) | Zasláno: 07.03.2012 * 15:20

    Rekl bych, ze fakt, ze se snury pouzivanim zkracuji je dano jejich ohybanim, predstav si kus dratu, jak ho porad mackas a narovnavas. Bude za chvili kratsi nebo delsi? A tim visenim na snurach behem letu je tolik nazatizis, abys to dokonale narovnal.

  • 21 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 07.03.2012 * 16:04

    nejsem teda expert na šňůry (a taky je to offtopic), ale pokud vím tak problém se zkracovanim mají dyneemy a to zvláště tehdy, když nejsou zatíženy (c, d řada). dyneemy taky nemaj rády horko a prach - zvlášť kombinace obojího je smrtelná co se týče zkracování. Vectrany jsou pod malým zatížením výrazně stálejší co se týče délky. proto se taky často kombinuje dyneema a vectran.

  • 22 RE: dokdo vs. skytex
    Autor: snajby (+6) (-0) | Zasláno: 11.03.2012 * 09:54

    Jen upřesnění, jak říká scorpi... zkracováním se proslavili Dynema šňůry, které opravdu pracují hodně na nezatížených šnůrach, naopak kevlary, se vytahují a zase rychleji ztrácí pevnost... proto někteří výrobci začali používat kombinaci více materiálů na ABC

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: