FÓRUM PGweb


[Téma] Gradient Golden (Orbit) 4

Gradient Golden (Orbit) 4
Autor: Sway (+0) (-0) | Zasláno: 06.06.2014 * 12:05

Ahoj

Nemate niekto skusenost s Gradient Golden (Orbit) 4 ? Napr vs. Nevada.

Dik!

4 příspěvky
shlédnutí: 5317
  • 1 RE: Gradient Golden (Orbit) 4
    Autor: bazmac (+0) (-0) | Zasláno: 06.06.2014 * 23:56

    Ahoj mám Goldena a za mě maximální spokojenost, bohužel nejsem takový pilot abych mohl hodnotit ale na rovinu píšu na Fidesu 2 jsem měl asi lepší výkony ale jak říkám ještě pořád se učím.

  • 2 RE: Gradient Golden (Orbit) 4
    Autor: hansmuller (+53) (-44) | Zasláno: 07.06.2014 * 10:22

    Lítám Goldena 3 a Nevadu jsem nedávno zkoušel. Zajímá tě něco konkrétního?

  • 3 RE: Gradient Golden (Orbit) 4
    Autor: hansmuller (+53) (-44) | Zasláno: 09.06.2014 * 10:10

    Protože už jsem dostal dotazy na rozdíly v ovládání, výkonu a celkovém dojmu, píšu to sem pro všechny.

    S Goldenem jsem absolvoval SIV, Nevada byla testována za silnějších podmínek, ale bez nestadardních situací.

    Obecně jsem pozoroval největší rozdíl v jemnosti ovládání a lepší zpětné vazbě na Nevadě. I v turbulentnějších podmínkách byl let na Nevadě stabilní.

    Točení:

    na Goldenu při točení úzkých stoupáků dost posilujete ruce, Nevada jde mnohem ochotněji a svižněji do zatáčky. Z toho taky vyplývá, že při klapu na Goldenu máte šanci na opravu (vyzkoušeno v praxi), pokud poprvé vykloníte na spadlou stranu. U Nevady se v takovém případě obávám twistů.

    Výkon:

    Po krátkém letu je jisté, že Nevada má vyšší maximální rychlost (trimová je stejná). Na G. ani po větru víc než 50 nevymáčknu, s N. jsem dosáhl 56. Speed jde na Nevadě opět jemněji s menší silou, a je znát, že se rozjede rychleji. G. při sešlápnutí nejdřív trochu propadne, u N. jsem si toho nevšiml.

    Závěrem nesdělím asi nic nového. Nevada jako "High B" není úplně vhodná pro začátečníka, obzlášť v divokých podmínkách (např. Greif) nebo níž nad zemí při termice. Pokud zvládáte aktivní pilotáž, nebál bych se Nevady.

  • 4 Gradient Golden (Orbit) 3 vs. Nevada
    Autor: hansmuller (+53) (-44) | Zasláno: 18.11.2014 * 19:44

    Aktualizace po více zkušenostech, SIV ka bohužel kvůli mlze nevyšly:

    Nevada

    + snazší start, jde ochotněji nad hlavu

    + rychlejší točení s menším poloměrem - i při svahůvce se dá pohodlně točit bublina

    + menší předstřely

    + i při větších klapech drží směr

    + každá bublina je cítit, zpočátku může někomu vadit

    ++ lepší klouzák

    +++ nižší opadání na speedu - konečně mi ostatní na přeskocích viditelně neulítávali

    + let proti větru

    + úplně stejná charakteristika řízení, jen trošku kratší

    + hezčí barva

    - cítím se na ní až moc bezpečně a bojím se, že přecením schopnosti

    Přecházel jsem s náletem cca 120 h. Hodiny převážně v Alpách, počty startů v ČR :-). Některé plusy jsou ovlivněny přechodem ze staršího křídla na nové a většími zkušenostmi, ale nevím jak to ve srovnání vykompenzovat.

    Létal jsem s novými Ozony Rush, Skywalk Chili, Nova Mentor aj. a nevšiml jsem si rozdílu ve výkonu křídla, jen ve výkonu pilota. I většině pilotů na EN-C jsem pohodlně stačil, až EN-D byla rychle v čudu.

    Měl jsem sérii kolapsů v závětří žebírek na Stoderzinkenu při točení - kluzák stále držel směr točení, stoupal a rychle se sám regeneroval. V Annecy ukázkový masivní frontstall, čekal jsem předstřel jako prase a skoro do toho nemusel hrabat. To je za 5 měsíců asi vše.

    Na mínusy musím dlouho přemýšlet. Osobně jsem na ní ještě nic pořádného neuletěl, ale od léta moc nebyly podmínky na velké přelety a těším se na jaro.

    Zvykli jsme si na sebe a tuto sezónu rozhodně měnit nehodlám.

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.





Sekce PGwebu: