FÓRUM PGweb


[Téma] Ranking a jeho podoba

Ranking a jeho podoba
Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 25.08.2010 * 18:01
29 příspěvků
shlédnutí: 3478
  • 1 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 25.08.2010 * 16:12

    A body z poháru bych vůbec nedával do rankingu. Ranking je hodnocení závodních pilotů a ne volnějch přeletářů. Ten kdo uletí 180 po větru z odvijáku ještě nemusí být dobřý závdodník. A jestli je dobbrý závodník, tak ať si to odlétá na opravdových závodech.

  • 2 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: scorpi (+402) (-37) | Zasláno: 25.08.2010 * 16:19

    Kosta: s tim vyjmutim CPP z rankingu bych klidne souhlasil (a uz jsem to kdysi navrhoval).

  • 3 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: zk148p15 (+24) (-6) | Zasláno: 25.08.2010 * 16:34

    Ludek : Zni to pekne a zrusit body jeste do narodniho rankingu. A bude to to OK :-D

  • 4 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: ynrokop (+4) (-2) | Zasláno: 25.08.2010 * 16:39

    Souhlasím se scropim, ať se nepočítá český pohár do národního rankingu,protože volné létání( čpp) a závody (crosscountry) není jedna a táž věc, bylo by to jako srovnávat přelety a přesnost přistání._!_!_!

  • 5 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 25.08.2010 * 17:27

    Co se tyce zapocitavani do rankingu tak jsem chtel na konci sezony, az bude jasne jaky bude mit pristi rok format PWC, dat navrh na zmenu rankingu - snizeni CPP na 60 bodu koef a pripadne zmenu souvisejici s pwc, bude-li potreba. Ale uplne vyhodit CPP z rankingu je taky varianta - ono tech problemu je vic - ranking by se podle me mel zmenit tak, aby i malo zavodici dobri piloti (braunerka) si v nem dokazali snadno udrzet pozici a aby se z nominaci daly vyhodit (a vyhodily) divoke karty.

  • 6 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 25.08.2010 * 17:47

    petrch: Proč by se měli v rankingu snadno udržet piloti, kteří nelítají závody? To pak můžeme ranking zrušit a sportovní komise bude rozhodovat podle toho jak kdo tenkrát lítal když lítal. Souhlasím s vyhozením divokých karet, ale naopak bych doržoval ranking, od toho to je, aby si lidi nominaci vylitali. a ne že se na někoho nedostane jen proto, že někdo jiný byl před pár lety mistr Evropy.

  • 7 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 25.08.2010 * 18:32

    Kosto, o to mi prave jde - aby nominace sla podle rankingu, bez divokejch karet - jenze tak to ted neni a pri stavajicim rankingu to asi neni idealni.

    Tomas Brauner ted nezavodi a sazi na to, ze dostane divokou kartu - kterou asi dostane, o Krausovce snad ani mluvit nemusim. Lidi jako Tomas maji vykonnost na to, aby byli nominovani a je otazka, jestli je nutit objizdet 4 zavody za rok, kdyz to evidentne nechtej (nebo spis 5, vime jak to je s pocasim).

    Proto bych chtel dat navrh na zmenu pocitani rankingu - neco jako zapocitani 4-5 zavodu za posledni 2 roky a vyhodit divoke karty z nominace. A taky vymyslet nejaky pravidlo na promichani zen a muzu v nominaci, aby odpadly kazdorocni hadky.

    Ale musim si to nechat projit hlavou - na to ted nemam cas a pak bych chtel otevrit diskusi s reprosema a SK.

  • 8 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 25.08.2010 * 18:33

    Ostatne by me zajimal vas nazor co ted sedite ve Fieschi, hlavne nazor Radka, tak o tom zkuste podebatovat dyz uz tam nelitate :)

  • 9 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 25.08.2010 * 18:45

    Na co něco vymýšlet, když už je to vymyšlený. Proč nevzít FAI Ranking a hotovo.

    Co se týče divokých karet, tak bych navrhoval SK, aby zvážila přidělení divokých karet. Jestli jí dávat někomu kdo na to spoléhá akašle nazávody, nebo to dát někomu, kdo lítá a i když ty vysledky zatím nemá, tak chce lítat a je perpektivní, nebo druhá věc dát divokou kartu někomu kdo lítalt hodně dobře, ale vypadl třeba na pul roku kvuli zranění nebo tak něco. jako třeba tuším Karel

  • 10 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 25.08.2010 * 19:04

    FAI ranking je dobra varianta, ale ma par nevyhod:

    1) zavody z konce sezony (tedy tesne pred nominaci) jsou zvyhodneny pred jarnimi zavody - nevim jestli je to nevyhoda, ale je to divny :-)

    2) na muj vkus se dost casto meni pravidla pocitani fai rankingu (na druhou stranu ty ceske se taky menej dost casto ;-))

    3) nektere zavody svetaku nemusi byt fai2 a tudiz nemusi byt ve fai rankingu - napriklad letosni japonske pwc

    4) nebude tam ceska liga (nebo s mizernym koeficientem) - nevim jestli nekdo z pilotu byl motivovan rankingem aby ligu objizdel (mozna ty kosto? :-) ), ale jestli se nasel jenom jeden takovej pilot kterej tim zvysil uroven ceske ligy a od ktereho se mohli ostatni neco priucit, tak to bylo uzitecne

    chce to zkratka zvazit... asi to bude prace pro pristi SK, budes kandidovat?

  • 11 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 25.08.2010 * 19:09

    Ještě jedna věc, pokud má 1. na mistrovství Světa nebo Evropy100 bodů, ale ostatní se tam ani nemůžou dostat, tak vzhledem k tomu, že je další 100 bodových závodů málo, tak mi to přijde jako nespravedlivý pro toho kdo se chce dostat do repre. Přitom vzhledem k počtu lidí z jednotlivých zemí, tím že je omezen, tak mi přijde že není tak náročné se tam umístit, jako třeba na PWC, kde se může přihlásit každý bez oohledu kolik je z jeho země přihlášeno lidí. Tím pádem ten člověk nemá prostě stejný šance se tam dostat. Letos je jedna z mala sezon, kdy si repre nepřivelzli z Evropy dost bodů, ale jiné roky to tak rozhodně nebylo.

    Znamenalo by to pro reproše zaplatit si 4 závody mimo Evropu nebo Svět, takže úplně stějný počet závodů jako pro někoho jiného kdo tam nejede.

    Ted je to tak že stačí odletet evropu nebo svět, který je plně hrazen LAA a tím pádem mu stačí si zaplatit ze svého už jen 3 závody. To je co se financí týče, ale ty body prostě nemá šanci vylítat nikde jinde.

  • 12 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 25.08.2010 * 19:18

    Kosto, s tim poctem 100bodovych zavodu mas pravdu - chtel to resit Vrbenak, kdyz byl ve sportovni komisi, ale nakonec bez vysledku. Tenhle problem by castecne vyresil fai ranking a nebo zapocitani mensiho poctu zavodu za rok (resp. treba tech 4-5 za dva roky). Kazdopadne je to dalsi z duvodu, proc by se s rankingem melo neco delat - a kdyz uz se s nim bude neco delat, tak by se mel vymyslet tak, abychom se zbavili jednou provzdy divokych karet v nominaci.

  • 13 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 25.08.2010 * 19:29

    A proč se nejede jen podle světového FAI rankingu? Stejně dneska všechny závody včetně ligových jsou započítávány do FAI 2 kategorie, takže jediné co by vypadlo by byl český poohár, který by někdo taky rád vyškrtl. Stejně většina těch co ho lítají, tak najezdí po závodech a naopak ty co pak litají oboji tak maji ze závodu víc bodu nez z poháru, takze jim to taky do zebricku nepomuže. Myslím, že ty jsi jediná vyjímka :) Klobouk dolů, že zvládáš časově a finančně lítat obojí.

  • 14 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 25.08.2010 * 19:54

    Ještě k té změně navrhuju, aby se do rankingu započítávala kvalita závodů, jako je to ve světovém rankingu.

    Aby byl rozdíl jestli přelítám 50 lidí na lize kde jsou lidi třeba do 50 místa v rankingu nebo 50 lidi když z toho jsou skoro všichni až za první 50 v rankingu.

    A započítávat závod i když se odletí jen 2 kola v plném počtu bez koeficientu. Letos by to opravdu hodně zamíchalo pořadím, jelikož bylo spoustu závodů, kde se ty kola prostě neuznali nebo neuletěli.

  • 15 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 25.08.2010 * 20:05

    Proc se nepouziva FAI ranking - krausovka uz kdysi davala navrh abychom pouzivali fai ranking, navrh byl zamitnut (2009) z duvodu ktere jsem vypsal v prispevku cislo 10.

    Nejsem si jistej jestli je dobry pouzivat fai ranking - ma to sve vyhody i nevyhody, ale rozhodne by se neco melo zmenit aby se daly ty divoky karty z nominace vyhodit.

    A dale - nejvetsi problem nominace je promichani muzu a zen do jednoho poradi, na to by se taky melo najit nejaky pravidlo.

    Kvalita zavodu (zavodniku) je problem, strucne receno, pokud chceme pracovat presne s kvalitou zavodu, musime pouzit fai ranking.

    Zapocitavat zavod se 2 kolama s plnym koeficientem podle me neni dobrej napad. FAI ranking ma za 2 kola koef 0.8, za 1 kolo koef 0.5 - to je myslim idealni.

    btw - zase mizerny pocasi na nemcich, co? :(

  • 16 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 25.08.2010 * 20:43

    přehlídl jsem příspěvěk 10.

    ANO, ligu jsem objížděl proto, abych se dostal v žebříčku nahoru a taky abych si vylítal pismenka do PWC. Na druhou stranu kvalita letosních ligových závodů a závodníků se nedá s těma co byli minuly rok srovnavat, když nebdu počítat XRace.

    Počasí na němcích by bylo na 3 kola, kdyby to dnešní zbytečně nezrušili.

  • 17 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: zk148p15 (+24) (-6) | Zasláno: 26.08.2010 * 08:42

    Sleduji diskusi. ALe úplně bych nesouhlasil se zrušením divoké karty! Z celé vaší diskuse mi spíše připadá, že myšlenka divoké karty je spíše zneužívána. Určitě lze najít pár racionálních důvodů, kdy divokou udělit. Ale v reálu by to měla být vyjímečná událost. Zde mám pocit jako by to bylo pravidlo.

  • 18 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: charlie (+8) (-0) | Zasláno: 26.08.2010 * 09:30

    Smysl úplně rušit divokou kartu mi taky trošku uniká. Bylo to zavedeno z důvodu, aby SK měla právo nominovat na MS, ME člověka, který je špičkový pilot ale ne svojí vinou se neumístil v rankingu na potřebném místě pro kvalifikaci (např zranění), případně je aktuálně ve vyjímečné formě a jeho nominace by pro tým byla přínos.

  • 19 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 26.08.2010 * 09:48

    charlie, jiti: K tomu musim podotknout, ze jsem se jako predseda SK bohuzel ucastnil poslednich dvou vzdy cca mesic trvajicich "hadek" o tom, koho nominovat na MS v mexiku, resp. ME v abtenau. V prvnim pripade slo o divoke karty a o to, jestli vubec budeme dodrzovat platna nominacni pravidla (skoda ze tu neni takovej ten zelenej zvracejici smajlik), v druhem pripade slo o namixovani zenskeho a muzskeho poradi.

    Pristi rok bude snad bez drsnejsich hadek (to jsem si ale myslel o nominaci na ME2010 taky...), ale divoke karty se pravdepodobne pouzijou treba pro Tomase, kterej vicemene prestal zavodit - jsem presvedcenej, ze kdyby se ranking pocital za delsi casove obdobi s min zavodama, tak by to pokrylo i pripadna zraneni, lidi jako Tomas by si ho taky byly ochotni vylitat, sportovni komisi by odpadlo hadani a reprezentantum by odpadnul duvod kandidovat do sportovni komise (diky cemuz by sportovni komise byla pracovitejsi a fungovala lip...)

  • 20 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: zk148p15 (+24) (-6) | Zasláno: 26.08.2010 * 10:02

    Nominacni kriteria na prvnim miste, divoka karta pokud tomu je sakramentsky velkej duvod!

  • 21 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 26.08.2010 * 10:09

    No a to je prave ta salamounska otazka, kterej duvod je sakramentsky velkej a kterej neni. Na to maji typicky ruzni lide ruzne nazory :-/

  • 22 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: zk148p15 (+24) (-6) | Zasláno: 26.08.2010 * 10:33

    PetrCh v ping pongu je jasny dukaz prukazne zraneni + prokazani formy hodne dane nominace, SK urci turnaj nebo kriterium pro prokazani patricne vykonosti bezprostredne pred nominaci!

    Hrac ktery mezirocne udela velky skok, v dane sezone nemuze prokazat zebrickovou prislusnost z casovych duvodu v nominacnich kriterii a v dane sezone se prosazuje vylsedky hodnymi nominace pred velkou akci! SK urci turnaj nebo kriterium pro prokazani patricne vykonosti bezprostredne pred nominaci!

  • 23 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: vitek (+0) (-0) | Zasláno: 30.08.2010 * 19:21

    Ahoj, tak já bych se taky rád vyjádřil na dané téma...

    Myslím, že ideální model rankingu by byl takový, jak se používá v lyžování (FIS). Jde o to, že každý závodník má jakési "trestné" body. resp. ten kdo má nejméně je nejlepší. Poté se na každém závodě, podle toho, kteří závodníci přijedou, vypočítá tzv. bodová přirážka závodu, která se následně uplatňuje ve výsledcích. To znamená, že vítěz dostane 0 bodů, 2. x bodů, 3. x+y bodů, atd. Takže se stane, že na špatně obsazeném závodě dostane 30. závodník mnohem více bodů, než kdyby byl 30. na závodě, kam přijede světová špička.

    Problém je, že takovýto systém by se asi musel prosadit ve FAI, což by bylo na dlouhé jednání, připravování, kalkulování atd.

    - prostě běh na dlouhou trať.

    Takže do reality a ke změnám na příští rok - myslím, že český ranking je dobré udržet, FAI ranking nemusí vždy pokrýt všechny závody. Například tuším, že závod české ligy nemusí být nutně FAI 2 kategorie.

    Co se týče poháru, tak se naskýtá otázka - Měl by český ranking reflektovat celkovou úroveň pilotů, nebo by měl být znázorněným pořadím pilotů, co aktivně jezdí na závody?

    Samozřejmě pokud by měl být ranking celkovou reflexí úrovně českých pilotů, český pohár by měl mít své zastoupení, a to i poměrně výrazné, jelikož jak víme je hodně exceletntních pilotů, kteří se závodů neúčastní.

    Já se však přikláním k variantě, že ranking je opravdu pořadí závodních pilotů, kteří mají vůli a ambice závodit, neboť na základě něj je i tvořena státní reprezentace. V tu chvíli si myslím, že pohár by měl mít rozhodně menší váhu, ne-li úplně abstrahován. Pro určování reprezentace a nominace na světová mistrovství je rozhodně vhodný model nominace na základě rankingu, kdy bych připustil jednu výjimečnou divokou kartu použitelnou pouze v případě zdravotních důvodů. Dále, je možnost dělat selekci pro světové závody pomocí dojmů (jak se to dělalo doteď, na základě divokých karet), nebo na základě výkonů. K druhému způsobu se přikláním, neboť podle mého názoru by si měl člověk účast na takovém závodě zasloužit a ukázat své schopnosti. Tímto systémem selekce na základě výkonů se také dostaneme do mnohem transparentnějšího režimu, kdy nebude nadále nikdo obviňován, že se na MS dostal jen díky tomu, že má v SK kamaráda, atp. Prostě se jednou nastaví pravidla, která se následně dodržují.

  • 24 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 21.02.2014 * 19:03

    Bude nějaká změna rankingu?

    Nebo aspoň aktualizace na 2014 by se hodila :)

  • 25 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 21.02.2014 * 21:16

    Pokud projde CIVL zasedanim zacleneni FTV scoringu a jasna specifikace jeho pouziti do sporting code (coz je imho velmi pravdepodobne), mame v planu vytvorit navrh jak takove zavody vhodne zapocitat do ceskeho rankingu...

  • 26 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: MirekMimochodek (+24) (-58) | Zasláno: 21.02.2014 * 21:44

    pro nás hloupé co je to ,,FTV,, scoring .dík

  • 27 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Kosta (+55) (-46) | Zasláno: 21.02.2014 * 21:45

    Co je FTV scoring?

    A co ta aktualizace, kdo to má na starost?

  • 28 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: petrch (+193) (-10) | Zasláno: 21.02.2014 * 22:00

    FTV je "Fixed Total Validity", relativne novy zpusob pocitani score pilota v zavode... Vice a presneji zde: http://www.fai.org/component/phocadownload/category/?download=7873:2014-civl-scoring-system-28r0729

  • 29 RE: Ranking a jeho podoba
    Autor: Max (+69) (-65) | Zasláno: 23.02.2014 * 16:47

    Nemohl by někdo udělat český "výcuc" ? Spolu se schválením CCC a co to bude v praxi znamenat. Třeba i nějaký článek ve spolupráci s Kamilem

Přidávat příspěvky k tomuto tématu mohou pouze přihlášení uživatelé.


Partneři:

 logo Axispara  logo MAC Para



Sekce PGwebu: