ME v paraglidingu 2018
Kapitoly článku
- Úvodní a trénikový den
- Den 1
- Den 2
- Den 3
- Den 4
- Den 5
- Den 6
- Den 7
- Den 8
- Den 9
- Den 10
- Den 11 - poslední task
Úvodní a trénikový den
V neděli jsme vyrazili letecky z Prahy do Madridu. Odtud naše cesta vedla další 490 km zapůjčenými auty do Montalegre, kde jsme ubytováni parádním domečku kousek za obcí.
V pondělí probíhala registrace pilotů v místním kulturním domě. Po vyplnění všech požadovaných dokumentů, jsme vyrazili odpoledne na kopec Larouco, kde je několik startovaček na všechny směry větru. Chvíli jsme polítali, osahali si místní vzduch a prohlédli si okolí ze základny mraků. Dostupy jsme měli jen 1800m a podlaha je zde v 900-1000m. Takže nic moc manipulační výšky. Někteří přistáli na kopci a svezli auta, někteří pak přistáli na poli přímo vedle našeho domečku.
ME 2018 - důležité odkazyLivetracking: https://lt.flymaster.net/bs.php?grp=2412Oficialní web: http://europg2018.pt Blog: https://airtribune.com/europg2018/blog |
Večer se účastnili bezpečnostního briefingu ve velkém sále kulturního domu. Následně všech 150 účastníků závodu vyrazilo se stáními vlajkami na průvod městem na hrádek, který je dominantou zdejšího města. Na hradě bylo slavnostní zahájení závodu. Po skončení ceremoniálu jsme se přesnuli společnou veřeři, kterou pro nás organizátoři připravili.
V úterý jsme měli tréningový den. Ráno byl briefing teamleaderů, kde se zejména řešilo výškové omezení. Na ME mají organizátoři NOTAMem vyjednaný vzdušný prostor do FL090. Původní návrh byl tedy létat podle QNE (standardní atmosféra 1013,25 hPa), což by bylo nejsprávnější a poskytlo by nám to nevyšší dostupnou výšku. Některé teamy však měli problém asi nastavit přístroje, aby mohli létat podle QNE a zároveň jim přístroj ukazoval správně dokluz do cíle. Odhlasovalo se tedy, že budeme létat podle QNH (akuální tlak přepočtený na hladinu moře). Při nastavení správného QNH bude přístroj ukazovat reálnou nadmořskou výšku a i správně dokluz do cíle. Nicméně abychom nemuseli v závodě řešit převodní hladinu mezi QNH a QFE, tak bylo rozhodnuto, že se maximální výška bude omezena o 100m níže a bude se létat na QNH.
V 11hod jsme byli vyvezeni organizátory na jižní start Larouco, kde jsme víc jak 2 hodiny čekali než bude vypsán treningový task. Předpověď byla dávala slabý jižní později západní vítr, takže task komise zvolila trasu 49km s návratem. Dnes jsme měli znatelně lepší dostupy téměř až do limitu 2650m. Do cíle doletěli z českého teamu všichni, takže mise splněna.
Dnes nás čeká první ostrý task, tak nám držte palce a sledujte online!
Report napsal Honza Jareš