ZPRAVODAJSTVÍ


Expedice XBrazil 2006

img_0829_1_150x100.jpg
| Cesty za létáním | Přelety
Brazílie
shlédnutí: 9672

"Konečně máme plán"! Tak zněl předmět mého emailu Vlastovi Puczokovi, když jsme řešili výpravu do brazilského Patú. Během hledání startovaček po všech možných webech jsem si po zanesení do Google Earth představil čáru spojující některé z nich - ANO, zkusíme celý severovýchod Brazílie přelétnout na etapy z jednoho startu na druhý s cílem někde na severu u moře! Celková vzdálenost vycházela něco přes 700 km - to znělo hodně dobrodružně! :-)

8 příspěvků

Kapitoly článku

  1. 1. etapa: Tacima - Patú
  2. 1. etapa: Tacima - Patú - Vlastovo dobrodružství
  3. 2. etapa: Patú - Quixadá
  4. 3. etapa: Quixadá - Tianguá
  5. 4. etapa: Tianguá - uprostřed ničeho :-)

1. etapa: Tacima - Patú

Jakou jsme vlastně plánovali trasu?

Náš původní plán1. etapa: Tacima - Patú, vzdálenost cca 225km

2. etapa: Patú - Quixada, vzdálenost cca 195 km

3. etapa: Quixadá - Sobral (nebo Ubajara či Tianguá), vzdálenost cca 200km

4. etapa: Sobral (nebo Ubajara či Tianguá) -

První brazilské pivo

moře či směr Amazonie :-)

Odjezd byl klasicky zběsilý. S jedním velkým rozdílem - velkou redukcí celkové hmotnosti vybavení. Celou akci chceme totiž absolvovat bez jakéhokoliv pozemního doprovodu, vše na vlastní pěst pomocí našich křídel ve vzduchu a na zemi pomocí domorodců a místní dopravy. Dvě trička, dvoje ponožky a dvoje trenky prostě musí na 3 týdny stačit, kdo by se s tím v tom vedru tahal!

Noční romantika :-)Jako začátek celé akce jsme si vybrali startovačku Tacima ve státě ParHledání startovačkyaíba kousek od přímořského města Natal a první etapa vedla směrem k dalšímu startu Patú ve státě Rio Grande do Norte vzdálenému necelých 230 km. Jak jsme nastínili náš v plán v předchozím článku i s mapou celé trasy - čím blíže doletíme, tím méně budeme muset absolvovat po svých!

Po příletu do Salvadoru  jsme již druhý den 1. prosince po vystoupení ze skvělého brazilského autobusu stáli na křižovatce a s prvním vypitým pivem stopovali auta naším směrem. A měli jsme kliku, vzal nás chlapík, který se přiživuje dopravou místňáků do práce do Natalu a zpátky a naložil nás za rozumný peníz s sebou. Po strastiplném vyptávání a hledání startovačky jsme nakonec opustili auto s propíchlou gumou již za tmy v místech, kde jsme tušili, že by nějaký start mohl být a našli si Čištění startuplácek na spaní mezi kaktusy.

Vlasta startujeNad TacimouPod širým brazilským nebem jsme unavení spali jak zabití, než nás probudilo ranní ostré rovníkové sluníčko. Po rozkoukání jsme zjistili, že startoviště asi nebude daleko a vydali se ho hledat podle jedné, zrovna ne moc ostré fotografie z webu. A nakonec jsme jeden plácek ke startu i našli! Akorát to vypadalo, že nebývá zrovna často používaný a hodinku jsme čistili start od všelijakých klacků. Převýšení kolem 200 metrů nebylo bůhvijaké, ale vypadalo to na první radlici větrem odtrhávané termiiky.

Nad TacimouNa přeletuProtože jsem ze zkušeností z XCeary 2002 věděl, že hlavní nepřítel místních startů je silný vítr, nečekali jsme dlouho a ve vhodném intervalu do toho skočili. Ještě nebylo ani 8 h ráno, to vypadá na dlouhý den! Půl hodinky jsme svahovali nad startem a čekali na ten správný stoupáček. Ten nás sice vynesl pod základny, ale ty byly v pouhých 1.250 mnm a to nás čekal přelet začínající vrchovinky s výškou kolem 600mnm! Hned při prvním přeskoku se Vlastíkovi zaprášilo od bot a já se štěstím pokračoval dále.

Můj let nebyl vůbec jednoduchý, často jsem se vyhrabával skoro ze země a několikrát si ve slabých stoupácích říkal, že "prostě támhle doletím a hotovo". Ale číHřeben před Patú je už tady!m víc kilometrů přibývalo, tím více jsem do toho dával. Přistání v PatúPřistání v PatúNakonec jsem se spáleným obličejem po 8,5h přistál šťastný v Patú, tak to byla velká klika! Děcka se kolem mě seběhly jak sršni a začal ten pravý zmatek :-) Po nalezení místní nové padáčkářské pousady (levnější druh hotelu) jsem spal jako by mě do vody hodili a čekal na zprávy od Vlastíka, který cestu do Patú absolvoval po zemi...

Partnerem reportáže z expedice je firma Gradient.



Partneři:

 logo MAC Para  logo Axispara



Sekce PGwebu: